شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های استان است

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در جلسه با علی طاعتی، نماینده ویژه استاندار در امور مرتبط با مصوبات پردیسان، خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برای ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با هدف بررسی راهکارهای ایجاد کتابخانه عمومی در شهرک پردیسان با علی طاعتی، نماینده ویژه استاندار قم در امور مرتبط با مصوبات پردیسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این دیدار گفت: ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان یکی از دغدغه‌های اصلی اداره کل است که در سال‌های اخیر نیز تلاش زیادی برای تحقق آن انجام گرفته؛ اما به دلیل اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی از نظر قانونی، نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی است، امکان ساخت کتابخانه را نداشته و تنها می‌تواند به‌عنوان بهره‌بردار به تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای که در اختیار آن قرار می‌گیرد، بپردازد. 

وی افزود: در جلسه هفته گذشته با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، توافقات اولیه برای استفاده از ساختمان کانون واقع در پردیسان برای ایجاد کتابخانه عمومی صورت گرفت و به‌زودی نیز بازدید‌های کارشناسی در این زمینه انجام خواهد شد؛ با این حال، با توجه به جمعیت و گستره شهرک پردیسان، یک کتابخانه پاسخگوی نیاز این منطقه نیست و درحال پیگیری برای استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود، همچون مساجد هستیم.

توکلیان بیان کرد: به‌عنوان راه حل کوتاه‌مدت برای حل این مشکل، در صورت فراهم شدن امکانات لازم، می‌توان با راه‌‌‌اندازی کتابخانه سیار و پیک‌کتاب ویژه مردم پردیسان، در این مسیر گام برداشت.

وی در پایان تاکید کرد: معتقدم که این مشکل تنها در صورتی مرتفع می‌شود که به دغدغه اصلی همه دستگاه‌های فرهنگی استان تبدیل شود و همچنین بتوانیم از ظرفیت‌های خیرین و هم‌افزایی صنعت و فرهنگ نیز بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها