یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
برپایی چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آیین‌های نمایشی محرم و صفر خوزستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آیین‌های نمایشی محرم و صفر خوزستان 7 تا 11 شهریورماه در شوشتر برگزار می‌شود.

علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اشاره به بخش‌های مختلف همایش ملی شبیه خوانی بیان کرد: چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آیین‌های نمایشی محرم و صفر در سه بخش نقالی، پرده‌خوانی و شبیه‌ خوانی اجرا می‌شود.

بهرامی هدف از برگزاری این همایش را حمایت از هنرمندان شبیه خوانی و نمایش‌های ایرانی دانست و عنوان کرد: گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بسترسازی برای رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی شبیه‌خوانی با ایجاد وفاق و همدلی ازجمله اهداف این همایش است. پرداختن به موضوعاتی چون: رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا نیز از اولویت‌های مهم این همایش است.

 وی درباره نحوه‌ شرکت علاقه‌مندان افزود: آثار متقاضی شرکت در همایش باید براساس نسخ معتبر تولید شده و همچنین شیوه اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش‌های یاد شده، در بخش های سه گانه باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ادامه داد: متقاضیان شرکت در همه بخش‌های همایش بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری از «درگاه تئاتر خوزستان» به نشانی https://khozestan.theater.ir فایل word طرح نمایشی خود را به همراه کد رهگیری و فیلم اثر به شماره همراه 09166132545 در تلگرام ارسال کنند.

وی اضافه کرد: ارائه مجوز کتبی نویسنده برای متقاضیان بخش‌های نقالی و پرده‌خوانی الزامی است و آخرین مهلت ارسال فیلم آثار تا 20 مردادماه  به دبیرخانه همایش واقع در شوشتر، کمیته سوخت، میدان غدیر اعلام شده است.

یادآور می‌شود: چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم و صفر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی و نمایش‌های آئینی سنتی استان خوزستان با مشارکت درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها