سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
همه کتاب‌ها درباره عملیات‌های لشکر هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان

درباره عملیات‌های لشکر هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان تا کنون 22 کتاب چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، خوزستان در جنگ تحمیلی یکی از مناطق حساس بود که از محل حملات متعدد ارتش صدام متحمل خسارت‌های فراوانی شد. تنها دزفول یکی از شهرهای این استان، شدت حملات موشکی صدام به حدی زیاد بود که این شهر به «شهر موشک‌ها» مشهور شد.
 
در برابر حملاتی که در جنگ تحمیلی در جبهه‌های استان خوزستان علیه رزمندگان ایرانی و مواضع آنها صورت می‌گرفت، قوای نظامی مختلفی ایستادگی و مقاومت می‌کردند و گاهی تلاش می‌کردند تا ابتکار عمل را به دست گیرند. یکی از این قوای نظامی لشکر هفت ولی عصر (عج) خوزستان بود که در جنگ تحمیلی اقدامات متعددی را برای مقاومت این استان انجام داد.
 
این لشکر ۱۴ عملیات در دوران دفاع مقدس انجام داد که برای ۱۲ عملیات کتاب‌های تشریح عملیات‌ها نوشته شده است. در این خصوص سردار عبدالمحمد کوچک، دبیر ستاد تدوین عملکرد لشکر هفت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان به تازگی از تلاش این ستاد به منظور ثبت و ضبط فعالیت‌ها و دستاوردهای این لشکر برای اصحاب رسانه صحبت کرده و چند کتاب درباره عملیات‌های این لشکر را که تعداد‌شان در مجموع به 22 عنوان می‌رسد و طی سالیان اخیر منتشر شده را معرفی کرده است.
 
لیست کتاب‌های مذکور به این شرح هستند:  
*- فاتحان سایت و رادار، مربوط به عملیات فتح المبین (1393).
*- فاتحان شلمچه، مربوط به عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر).
*- دلاوران پاسگاه زید، مربوط به عملیات رمضان (1395).
*- نبرد در رمل‌های جنگل عمقر، مربوط به عملیات والفجر مقدماتی.
*- نبرد کلاسیک در شیار 175، مربوط به عملیات والفجر یک.
*- کمین‌های پنجه گرگی، مربوط به عملیات خیبر.
*- عبور از آب‌راه‌های صفین و نینوا، مربوط به عملیات بدر (1397).
*- نبرد سنگین در جزیره سهیل، مربوط به عملیات کربلای چهار.
*- فتح فاو، مربوط به عملیات والفجر هشت (عملیات فاو).
*- شناسنامه لشکر ولی‌عصر در دوران دفاع مقدس، مربوط به 14 عملیات این لشکر.
*- اطلس لشکر هفت ولی‌عصر در دوران دفاع مقدس، مربوط به تشکیل واحدهای این لشکر.
 
همچنین سردار کوچک در جلسه یاد شده تاکید کرده که امسال در لشکر هفت ولی‌عصر (عج) کار جدیدی شروع شده و قرار است کتابی درباره اطلس غواصان این لشکر با عنوان «اطلس غواصان دریا دل بخش مرکزی دزفول» آماده شود که کتابی تصویر محور است.
 
ضمن اینکه بنابر گفته‌های این مقام مسئول در لشکر هفت ولی‌عصر (عج) قرار است کتاب‌هایی برای مخاطبان کودک و نوجوانان توسط این لشکر آماده شوند. علاوه بر این برای 273 شهید بخش مرکزی دزفول نیز از سوی لشکر یاد شده در استان خوزستان کتابی در دست تهیه و تدوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها