دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
خیابان مینا به نام زنده‌یاد جهانگیر خسروشاهی مزین شد

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خیابان مینا در منطقه 11 به نام جهانگیر خسروشاهی، نویسنده فقید انقلابی و متعهد کشورمان مزین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جهانگیر خسروشاهی زاده اول آذر 1340 بود و بهمن سال گذشته بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. مجموعه‌های داستان کوتاه «خلفه‌های وحشی (۱۳۷۰)»، «باغ باور (۱۳۷۳)»، «بیرون قلعه امن نیست (۱۳۷۶)»، «خیابان رؤیت (۱۳۷۹)»، «به کلی سری (۱۳۸۱)»، همچنین داستان‌های بلند «نفر پانزدهم (۱۳۶۱)»، «صخره‌ها و پروانه‌ها (۱۳۶۹)» و دو رمان «زخمدار (1374)» و «رویای داغ (1383)» از جمله آثار به‌جای مانده از جهانگیر خسروشاهی است.

وی از دوستان و همکاران شهید آوینی بود و آوینی به داستان‌های کوتاه این شاعر متعهد بسیار اعتقاد داشت.

مزین شدن نام خیابان مینا در منطقه 11 تهران به نام «جهانگیر خسروشاهی» اقدام قابل تحسینی است که در راستای معرفی این شخصیت فرهنگی ارزنده انجام شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی منطقه 11 شهرداری تهران، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ چهره فعال از شهدا و تاثیرگذاران انقلاب اسلامی شناسایی شده‌اند که تا کنون دو معبر به نام‌ شهید والا مقام ماموستامحمدشیخ الاسلامی از مبارزین وهابیت، از علمای ناجی جوانان در گرایش به گروه‌های تکفیری و از شهدای وحدت و همچنین معبری دیگر به نام جهانگیر خسروشاهی از فعالین فرهنگی و تاثیرگذاران جبهه انقلاب اسلامی کانون روایت فتح و حوزه هنری نامگذاری شده است.


 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها