دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
«تلخی رهایی» رونمایی می‌شود

کتاب «تلخی رهایی» خاطرات یک اسیر ایرانی در اردوگاه اشرف به قلم جواد کامور بخشایش در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تلخی رهایی» مربوط به خاطرات علی بیگلری است که در سال 1365 و در جریان جنگ عراق و ایران اسیر شد. او در سال 1368 جذب سازمان مجاهدین خلق [موسوم به منافقین] شد اما بعد از حدود یک دهه اعلام جدایی خود را از این سازمان اعلام کرد با این حال سران سازمان تروریستی مذکور مانع از این اقدام شدند و بیگلری را به زندان انداختند.

بیگلری در بخشی از این کتاب سرگذشتش را این‌گونه شرح می‌دهد:‌ «من علی بیگلری متولد 1348 در کرمانشاه هستم. در جریان جنگ ایران و عراق در تاریخ 8 فروردین 1365 به دست نیروهای عراقی اسیر شدم. در مهر 1368 نفرات سازمان مجاهدین خلق از جمله مهدی ابریشمچی به اردوگاه اسرای ایرانی در عراق آمدند و با وعده و وعید تعدادی از ما را جذب کرده و با خود بردند.»

در ادامه بیگلری می نویسد: «در سال 1379 اعلام جدایی کردم که مرا بلافاصله زندانی کردند و 9 ماه در حبس انفرادی بودم تا اظهار پشیمانی کنم و نهایتاً در سال 1380 مرا تحویل نیروهای امنیتی عراقی دادند که آن ها نیز مرا به جرم عبور غیرقانونی از مرز بازداشت کرده و یک راست به زندان ابوغریب بردند. در زندان به درخواست من جهت ملاقات با صلیب سرخ توجهی نکردند و هیچ محاکمه ای هم در کار نبود. من اسیر جنگی بودم و شماره صلیب سرخ داشتم و عبور غیرمجاز از مرز در خصوص من موضوعیتی نداشت اما آن ها صراحتاً می گفتند که یا باید به درون سازمان برگردم یا این که در زندان بلاتکلیف بمانم...»
 
این کتاب توسط انتشارات سوره مهر و به قلم جواد کامور بخشایش به رشته تحریر درآمده و قرار است ساعت 11 صبح روز سه شنبه هفته جاری (11 مرداد) در تالار مهر حوزه هنری رونمایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها