دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
50 هنرمند ایرانی در طرح «حافظ‌ و هنرمندان» مرکز حافظ شناسی ثبت شدند

در طرح «حافظ‌ و هنرمندان» که با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ صحراییان در مرکز حافظ‌شناسی کلید خورد، 50 هنرمند کشور ثبت و ضبط شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، محسن‌گل‌آرایش، مدیر امور هنری مرکز حافظ‌شناسی یکشنبه 9 مرداد جاری در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه یکی از تصمیمات اعلام‌شده‌ مرکز حافظ‌شناسی در سال ۱۴۰۰، ضبط نگاه و خاطرات هنرمندان برجسته و نام‌آور رشته‌های مختلف در پیوند با حافظ بود، گفت: مرکز حافظ‌شناسی در این برنامه، از هنرمندان برجسته کشور دعوت کرد تا از احساس درونی خود در پیوند با حافظ به‌گونه‌ای ساده و بی‌تکلف سخن بگویند و چنان‌چه خاطره‌ای شخصی از رابطه‌ درونی خود با حافظ و شعر او دارند بیان کنند تا در تاریخ به ثبت برسد.

وی افزود: مقصود این برنامه، سخنرانی درباره‌ اهمیت حافظ و شعر او نیست؛ بلکه بیان حس و حال هنرمندان یا نقل خاطره‌ای از آن‌ها در پیوند با حافظ است.

مدیر امور هنری مرکز حافظ‌شناسی درخصوص شیوه‌ اجرای این طرح گفت: خاطرات و بیان احساس هنرمندان از حافظ، در قالب فیلم ویدیویی ضبط و تدوین شده و برای گنجینه‌ اسناد و آثار مرکز حافظ‌شناسی آماده‌سازی و آرشیو می‌شود.

به‌گفته‌ گل آرایش، تاکنون بیش از 50 فیلم تهیه و تدوین شده است و هنرمندان نامی کشور در رشته‌های مختلف، با طرح حافظ‌ و هنرمندان همکاری و از آن استقبال کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مجموعه‌‌ ارزشمندی که از طرح حافظ و هنرمندان فراهم خواهد آمد، کارکردهای مهمی همچون تقویت پیوند مردم، به‌ویژه نسل جوان با میراث‌های ارزشمند ملی خود و کمک به ارتقای سطح فرهنگی و همین‌طور ثبت مجموعه‌‌ای ارزشمند در تاریخ برای آیندگان خواهد داشت.

گل‌آرایش در ادامه به برخی از هنرمندان در رشته‌های مختلف اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به فرهاد فخرالدینی، کیوان ساکت، حسام‌الدین سراج، مسیح افقه، غلامحسین امیرخانی، کرمعلی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده، یدالله کابلی، امیراحمد فلسفی، مجید چیزفهم، بهروز غریب‌پور، محمدعلی سجادی، قطب‌الدین صادقی، حسین (هوشنگ) قراگزلو، علی‌اصغر تجویدی، حسن مشکین‌فام اشاره کرد.

مدیر امور هنری مرکز حافظ‌شناسی بیان کرد: با سپاس دوباره از خانواده‌ صحراییان که پژوهانه‌ آن‌ها در اسفندماه ۱۳۹۹ به‌تصویب کرسی پژوهشی حافظ رسیده و امروز پشتیبان این طرح است، امیدواریم در آینده با تکمیل این طرح، مجموعه‌ای پربار و ماندگار فراهم آید و در تاریخ فرهنگی این کشور به یادگار بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها