دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
برای رسیدن به سبک زندگی حسینی به شناخت نیاز داریم

زهرا فخرروحانی، در نشست مجازی خانواده همدل گفت: برای اصلاح سبک زندگی خود ابتدا باید شناخت کافی به دست بیاوریم و بعد نیاز به تحریک عاطفی نیاز داریم و این باید در مجالس حسینی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست «خانواده همدل» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با حضور زهرا فخرروحانی، استاد حوزه علمیه خواهران و کارشناس زنان و خانواده به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد.
 
فخرروحانی کارشناس زنان و خانواده گفت: ما در یک مسیر گذار از سنت به مدرنیته قرار گرفتیم و حضور فضای مجازی، تغییر سبک زندگی، اختلاف فرهنگی و... سبک زندگی ما را تغییر داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: مساله اینجاست، با وجود اینکه علاقه به اهل بیت‌(ع) داریم، اما در سبک زندگی، روش متفاوتی را انتخاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: برای اصلاح سبک زندگی خود ابتدا باید شناخت کافی به دست بیاوریم و بعد نیاز به تحریک عاطفی نیاز داریم و این باید در مجالس حسینی اتفاق بیفتد.

فخرروحانی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که باعث شده تا دین در زندگی ما وارد نشود و تبدیل به یک رفتار دینی نشود، نگاه سکولار و حداقلی به زندگی است.

وی در پایان بیان کرد: این نگاه باعث شد که کوفیان زمانی که زندگی و رفاه خودشان در خطر دیدند دست از حمایت امام حسین (ع) برداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها