پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
فراخوان نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان فراخوان جایزه کتاب سال استان لرستان را با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و ناشران استان و ارتقای فرهنگ عمومی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان را با هدف توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان و ناشران و ارتقاء سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی در استان برگزار می‌کند.

براین اساس از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنمای ادارة کل استان، دو نسخه از کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه ارسال کنند.

بخش ویژه
*شعار سال
*دفاع مقدس و شهدا
*ادبیات پایداری

شرایط شرکت در جایزه
ـ همه مولفان، مترجمان و مصححان استان لرستان می‌توانند آثارشان را که نخستین‌بار در سال ‌1400 منتشر شده است، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

ـ در بخش استان‌شناسی کتاب‌های داوری می‌شوند که نخستین‌بار از ابتدای سال 1396 تا پایان 1400 منتشر شده باشند. کتاب‌هایی که در نخستین دوره کتاب سال استان داوری شده باشند، در صورت ارسال مجدد از چرخة داوری خارج خواهند شد.

ـ ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود.
ـ کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده از کتاب‌های خارجی داوری نخواهند شد.
ـ کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد باشند داوری می‌شوند.
ـ کتاب‌های ارسالی بازگردانده نخواهند شد.

جوایز برگزیدگان:
کتاب برگزیده: لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی.
کتاب شایسته تقدیر: لوح تقدیر و هدیه نقدی.

مهلت ارسال آثار: 31 مرداد 1401

زمان مراسم پایانی و اهدای جوایز: هفتة پایانی آبان 1401 (همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)

نشانی دبیرخانه: لرستان-خرم آباد میدان 22 بهمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه انتخاب کتاب سال استان لرستان-معاونت فرهنگی و رسانه   تلفن: 06633201795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها