دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
پویش کتابخوانی غدیر فراخوان داد

پویش بزرگ کتابخوانی غدیر به همت نشر مهرستان و با محوریت کتاب «کوهی که خنده‌رو بود» تا تاریخ ۷ مرداد 1401 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، پویش بزرگ کتابخوانی غدیر به همت نشر مهرستان و با محوریت کتاب «کوهی که خنده‌رو بود»، تا تاریخ ۷ مرداد 1401 برگزار می‌شود.

کتاب «کوهی که خنده رو بود»، سومین جلد از مجموعه داستانی «بال‌های رنگی رنگی»، به قلم سنا ثقفی و با تصویرگری سمیه صالح شوشتری است که به روایت داستان‌هایی از زندگی پنج تن آل عبا(علیه السلام) می‌پردازد و به مناسبت ایام عید غدیر منتشر شده است.
 
این کتاب، با نثری لطیف و شاعرانه، سه داستان جذاب و خواندنی از زندگانی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را روایت می‌کند. در این سه داستان سعی شده است ویژگی‌های امام علی(علیه‌السلام) ازجمله سخت‌کوشی، مهربانی، شجاعت، دلاوری، سخاوت و یتیم‌نوازی، با زبانی کودکانه به تصویر کشیده شود.
 
نویسنده، اثر حاضر را برای مخاطب ۵ تا ۸ سال و با هدف معرفی شخصیت والای امیرالمؤمنین به کودکان این گروه سنی به رشته تحریر درآورده است. از ویژگی‌های این مجموعه خلاقیت نویسنده در روایت داستان‌ها از زبان فرشته‌های مختلف است. همچنین نویسنده سعی کرده است با توجه به ویژگی‌های روانشناختی بچه‌ها در این سن، در ضمن داستان حواس پنج‌گانۀ آن‌ها از جمله بویایی را نیز درگیر سازد.

از دیگر ویژگی‌های خوب کتاب می‌توان به نوآوری آن در سبک تصویرگری خود اشاره کرد که سعی داشته کلیشه‌های معمول در تصویرسازی‌های مذهبی را شکسته و تصاویر بدیعی را برای مخاطبین خود بیافریند. 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند عدد ۹ را به شماره ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال کرده یا به کتابفروشی‌های سراسر کشور و همچنین با مراجعه به سایت مهرستان به نشانی book.mehrestan.ir کتاب «کوهی که خنده‌رو بود» را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها