پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
رونمایی از کتاب گزیده اشعار غدیرانه

در آستانه عید سعید غدیر خم طی آیینی در سالن کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم و با حضور جمعی از استادان شعر و ادب آیینی کشور، کتاب «نَمی از یَم »حاوی ۱۷۰ شعر برگزیده و فاخر جشنواره شعر غدیرانه رونمایی شد.

غلامرضا فلاح، مسئول کانون مداحان و شاعران آیینی قم  در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر گفت: سال گذشته شاهد برگزاری نخستین دوره این جشنواره در سطح استانی و به شکل موفقیت‌ آمیزی بودیم.بیش از ۲۰۰ قطعه شعر به جشنواره سال قبل ارسال شد که از این تعداد ۱۱۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر غدیرانه در دومین سال فعالیت خود در سطح ملی برگزار شد و مورد  استقبال شاعران آیینی قرار گرفت، گفت: بر اساس فراخوان انجام شده از سوی دبیرخانه این جشنواره طی مدت ۲۱ روز و از ۲۸ خرداد تا هجدهم تیرماه تعداد 1500 اثر در قالب‌های مختلف شعری شامل غزل، مثنوی، تجمیع و ترکیب با محوریت واقعه غدیر و ولایت حضرت علی (ع) ارسال و پس از داوری آثار تعداد ۱۷۰ شعر به عنوان برتر انتخاب شدند.

فلاح تصریح کرد: در این آیین برخی از مداحان و شاعران صاحب نام و برجسته آیینی کشور به مدیحه سرایی و شعر خوانی در وصف امیرالمومنین (ع) پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها