سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
شروع دوباره فعالیت‌های «خانه ترانه»

فعالیت‌های خانه ترانه که پس از شیوع ناگهانی بیماری کرونا کم و نامنظم شده بود، اکنون دوباره با مدیریت روزبه بمانی (ترانه‌سرا و خواننده) و گروه اجرایی جدید فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ خانه ترانه در سال‌های گذشته مرجع ترانه ایران بوده است، درصورتی‌که پیش از راه‌اندازی آن توسط زنده‌یاد افشین یدالهی، کسی قالب ترانه را جدی نمی‌گرفت.

پس از آغاز به کار این خانه، توجه‌ها به ترانه و فعالیت‌های ترانه‌سرایان در ایران زیاد شد و اتفاق‌های خوبی نیز رقم خورد زیرا کسانی که ترانه‌سرا بودند، نشان دادند که آثارشان باوجود داشتن زبان محاوره، از نظر ارزش محتوایی و فرمی چیزی کمتر از قالب‌های کلاسیک ندارد. از این رو، خانه ترانه با فعالیت‌های خود در سال‌های گذشته، شاعران و ترانه‌سرایان بسیاری را به بازار موسیقی ایران معرفی کرد.

بعد از فوت زنده‌یاد افشین یدالهی با تلاش‌های روزبه بمانی و سایر افراد تیم اجرایی این جلسات مانند سابق با نظم خاصی برگزار شد؛ اما چندی بعد با شیوع  بیماری کرونا شاهد کمتر شدن جلسات و در نهایت تعطیلی جلسات بودیم.

اکنون دوباره خانه ترانه می‌خواهد به روزهای رونق خود برگردد. این خانه با مدیریت روزبه بمانی (ترانه‌سرا و خواننده) و گروه اجرایی جدید به‌زودی نخستین جلسه خود را در سال 1401 برگزار خواهد کرد که زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در متن خبری که خانه ترانه منتشر کرده، آمده است:
«دوستان عزیز خانه‌ی ترانه!
ضمن سپاس از همراهی شما و با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی نامیرای زنده‌یاد افشین یداللهی، به آگاهی می‌رسانیم که با هدف بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های مدیریتی یاران قدیمی این مجموعه، از این پس آقای حمیدرضا صمدی عهده‌دار مسئولیت دبیری اجرایی خانه‌ی ترانه خواهند بود و امور روابط عمومی این مجموعه را آقای صابر قدیمی به عهده خواهند داشت. 
همین‌جا باید از آقایان حسن علیشیری و مهدی ایوبی که در پنج سال گذشته زحمات زیادی در سمت‌های قائم‌مقام مدیر و دبیر اجرایی خانه‌ی ترانه کشیدند تشکر کنم و آرزوی موفقیت نمایم. 
گفتنی است که در حال برنامه‌ریزی و انجام مقدمات برگزاری نخستین جلسه‌ی خانه‌ی ترانه در سال جاری هستیم و زمان برگزاری این نشست به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر خانه‌ی ترانه
روزبه بمانی 
۱۳ تیر ۱۴۰۱»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها