شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
قصه‌ای درباره نگهداری مار در خانه

کتاب «ماری که ماندنی شد» نوشته جولیا دانلدسون که به تازگی از سوی انتشارات آفرینگان منتشر شده، درباره دختر بچه‌ای است که عاشق نگهداری از حیوانات است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «ماری که ماندنی شد» به قلم جولیا دانلدسون و به ترجمه شایسته ابراهیمی به تازگی از سوی انتشارات آفرینگان برای گروه سنی (ج) منتشر شد.

داستان این اثر درباره دختربچه‌ای به‌نام پُلی است که دوست دارد در خانه، حیوانات خانگی نگه دارد. او به مادرش اصرار می‌کند برایش یک‌ مار خانگی بخرد که فقط در ایام تعطیلات او را داشته باشد. اصل قضیه این است که پُلی عاشق حیوانات است. او قرار است در تعطیلات از دو خوکچه هندی، یک پرنده و کلی ماهی قرمز مراقبت کند و به نظر مادر همین‌ها برایش کافی است؛ اما خب این باعث نمی‌شود پُلی دلش حیوانات خانگی بیشتری نخواهد. به همین‌دلیل است که پای مار به خانه‌شان باز می‌شود.

این کتاب شامل هفت فصل شامل: «تعطیلات حیوانات خانگی»، «مار ساکت»، «پرنده تقلیدکار»، «جستجو»، «حیوانات خانگی موزیکال»، «اوووئک!...اوووئک!» و «جینی با موهای قهوه‌ای روشن» است.

دز قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«اولین حیواناتی که به خانه‌ی تعطیلات پُلی آمدند دو خوکچه‌های کِیت، دوست پُلی، بودند و اسمشان «بیل» و«بِن» بود. بیل لاغر و بِن چاق بود.
خوکچه‌ها خانه و باغ مخصوص به خودشان را داشتند؛ خانه‌شان قفس و باغشان هم یک جور چراگاه بود: جعبه‌ای کوچک که از توریِ سیمی ساخته شده بود و روی چمن‌ها قرار می‌گرفت.
مامان، که دید بیل و بِن با چه سرعتی علف‌ها را می‌خورند، خوشحال شد و گفت: اگر ما هرروز چراگاهشان را عوض کنیم، دیگر نیازی نیست که من تمام تابستان مشغول چمن‌زنی باشیم.»

چاپ اول این کتاب در 86 صفحه مصور، شمارگان 770 نسخه و با قیمت 25000 تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها