یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
استادعلی محمدیان شاعر پیشکسوت ارومیه‌ای دار فانی را وداع گفت

استاد علی محمدیان متخلص به «مُسافِر» شاعر پیشکسوت ارومیه‌ای‌ دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، علی محمدیان متخلص به «مُسافِر» در سال ١٣١٣ در همدان چشم به دنیا گشود، محمدیان از سال ١٣٣٥ مقیم ارومیه شد حکایت شعر و شاعری محمدیان به‌صورت جدی از دهه 1350 یعنی حدود چهل سالگی شروع می‌شود. گر چه او به گفته خودش از کودکی به شعرخوانی و مطالعه دواوین شعرا خیلی علاقمند بوده و مطالعه هم می‌کرده و گاهی حتی با گفتن بیتی و ابیاتی طبع آزمایی میکرده، اما علاقمندی‌اش به استاد شهریار و مطالعه دیوان ایشان و تاثیر زبان معاصر شهریار در روحیه‌اش، باعث شد به تدریج و مستمر به سرودن غزل روی آورد.

حاصل کار محمدیان در چهار دهه شاعری نزدیک به چهار صد غزل و چند شعر دیگر در قالب‌های مختلف است و تاکنون فقط یک مجموعه شعر ایشان به نام «سفینه عشق» از سوی انتشارات یاز در ارومیه منتشر شده و یک مجموعه هم حاضر و آماده چاپ است.

وی در دهه هفتاد دو سال مسئول انجمن ادبی ارومیه بوده است و در اکثر همایش‌ها و جشنواره‌های شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشته و هنوز هم با گذشت بیش از هشتاد سال سن، سعی می‌کند حضور یابد. اشعار او در بیان حماسه جادان شهدا و رزمندگان در دوره دفاع مقدس و اشعار آیینی وی از میراث ماندگار شعر معاصر کشورمان محسوب می‌شود.

استاد علی محمدیان انسانی متواضع و از عمق دل معتقد به اخلاق انسانی و دلداده محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که سرمایه ماندگار اوست، این است که او خودش و شعرش امروز در بین شاعران جوانی که همچون نوادگان او هستند، بسیار محبوب بوده و دوستش می‌داشتند.

غزل قالب شعري است كه در آن مصراع اول و همه مصراع‌های زوج باهم هم قافيه است؛ حافظ و سعدي از شاعران برجسته كشور هستند كه در اين قالب، اشعار ماندگاري خلق كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها