شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
«عملدار ثار الله» منتشر شد؛‌ روایتی از زندگی شهید یونس زنگی آبادی

کتاب «عملدار ثار الله» از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد. این کتاب روایتی از زندگی شهید یونس زنگی آبادی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «علمدار ثار الله» روایتی از زندگی شهید یونس زنگی‌آبادی است که در هشت سال دفاع مقدس شرکت و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
 
این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در ۲۲۰ صفحه با قطع رقعی با تصاویر رنگی در پایان کتاب، با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
این کتاب به قلم محسن بغلانی دوره‌های مختلف زندگی این شهید را از کودکی تا شهادت، در چهار فصل، معرفی و به ویژگی‌های اخلاقی وی پرداخته است.
 
شهید حاج یونس زنگی‌آبادی، از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود (فرمانده تیپ امام حسین علیه السلام) و در این لشکر برای سردار قاسم سلیمانی عملیات‌های مختلفی را انجام داد. به خاطر علاقه این سردار به شخصیت زنگی آبادی عملیات‌های سخت و پیچیده‌ای به او سپرده می‌شد.
 
گفتنی است پیشتر کتاب «ستارگان کویر 12- مثل مالک» نیز از خاطرات شهید یونس زنگی آبادی منتشر شده بود. این کتاب به قلم احمد ایزدی از سوی انتشارات عماد فردا در سال 1391 منتشر شده است.
 
در بخشی از کتاب «ستارگان کویر 12- مثل مالک» آمده است: «قرار بود روی دژ شهید همت دو تا سنگر بسازیم. خیلی خسته شده بودیم. حسین که با حاجی خودمانی تر بود، گفت: «حاجی! اگر قرار است سنگر جلویی را بسازیم، لطف کن دو تا چوب کبریت بده بگذاریم زیر پلک‌هایمان تا خوابمان نبرد... همان‌طور که کار می‌کرد، خندید و گفت: «امشب تا شما را شهید نکنم، ول کن نیستم»... شهید نشدیم، اما مجبورمان کرد تا صبح بیدار باشیم و دو تا سنگر را همان طوری که خواسته بود، بسازیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها