یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
حاجیه بانو ملوک ابراهیمی؛ بانوی کتابخوان 93 ساله گرگانی

حاجیه بانو ملوک ابراهیمی، در سن ۹۳ سالگی و در زادگاهش شهرستان گرگان، همچنان روزانه بین ۳ تا ۴ ساعت وقتش را با علاقه و دقتی خاص به مطالعه می‌گذراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، حاجیه بانو ملوک ابراهیمی متولد 1308 در محله‌ سرچشمه گرگان و همسر مرحوم حبیب‌الله مهیمنی (متوفی 1389) است.

وی با 6 کلاس سواد قدیم علاقه‌مند به حوزه‌ شعر و ادبیات است و از زمانی که خواندن را آموخت، مطالعه بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌اش شد. او همچنین حدود 45 سال در خانه خودش معلم قرآن زنان همسایه بوده است.

ملوک ابراهیمی، روزانه بین ۳ تا ۴ ساعت وقت خود را به مطالعه کتاب، مجله، روزنامه، فصلنامه و قرآن و حدیث و فکاهی می‌گذراند.

در زمان حیات همسرش که خود مردی فاضل و اهل مطالعه بود؛ گاهی برای بیان اختلاف‌نظر، بارها باهم در حضور فرزندان به زبان شعر، مشاجره ـ و درواقع مشاعره ـ می‌کردند.

عبدالناصر مهیمنی یکی از فرزندان مرحوم حبیب‌الله مهیمنی و بانو ملوک ابراهیمی در گفت‌وگو با ایبنا، گفت: شکر خدا هنوز دارو و غذایش را به‌خوبی و با آرامش می‌خورد و امور روزانه‌اش را خودش انجام می‌دهد. نماز می‌خواند و دعا می‌کند و ابداً غم دنیا نداشته و ندارد و بسیار صبور و پرحوصله و دستگیر و خبرگیر دیگران است.

وی افزود: مادر حال همه را می‌پرسد و می‌خواهد به همه نیازمندان کمک مالی کند. او ۹ فرزند (۶ پسر و ۳ دختر) دارد که همگی در شهر گرگان و در نزدیکی او زندگی می‌کنند. همچنین ۲۴ نوه و نتیجه دارد که ۲۰ تن آن‌ها در گرگان و در نزدیکی او‌ زندگی می‌کنند.

عبدالناصر مهیمنی، ادامه داد: هرگز از کسی بدگویی نکرده و نمی‌کند، هرگز گله و شکایتی نداشته و ندارد، هرگز از درد و مریضی ناله نکرده و نمی‌کند.

مهیمنی افزود: او‌ این روزها مشغول مطالعه بیست و پنجمین شماره فصلنامه فرهنگی، هنری، ادبی و تاریخی «استارباد»، ویژه فصل بهار به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی، علی بایزیدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها