دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کتابی که از نقش اجتماعی زنان در جنگ می‌گوید

کتاب «آن زن مرا صدا کرد» به قلم معصومه انصاریان با موضوع نقش اجتماعی زنان در جامعه‌ای سنتی و درگیرِ جنگی همه‌جانبه به تازگی از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) معصومه انصاریان در جدیدترین اثر خود با عنوان «آن زن مرا صدا کرد» به دغدغه خود در زمینه مسائل مرتبط به زنان و دختران ایران پرداخته است. در معرفی این اثر آمده است: «سال 1359 ایران را تصور کنید. شهرهای جنوب و غرب ایران، زیر آتش حمله‌های هوایی دشمن می‌سوزد و فریاد استمداد مردم جنگ‌زده به جایی نمی‌رسد. «آن زن مرا صدا کرد» کتابی است مربوط به پاییز همین سال و شهر اهواز، یعنی یکی از همین شهرهای شعله‌ور. داستانِ زنی است به نام «مرضیه» که در تهران زندگی می‌کند و خبری درباره جنگ می‌شنود. خبر این است که زن جوانی نیمه‌شب با صدای آژیر حمله هوایی از خواب بیدار شده است و دست‌پاچه، بالش را به جای کودکش در آغوش کشیده و از خانه بیرون زده است. پس از اصابت موشک به خانه‌اش است که تازه متوجه این ماجرا می‌شود. مرضیه حالا احساس فراخوانده‌شدن دارد. دیگر آشفتگی اجازه نمی‌دهد به زندگی عادی‌اش ادامه دهد و می‌خواهد که به اهواز برود.»

این داستان در 184 صفحه، به شمارگان 1000 نسخه به تازگی از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و با قیمت 60 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها