سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
تارهای عنکبوت شیطان کجا می تواند نور خورشید گنبدت را پنهان کند؟

محمد حسین زاده، با انتشار پیام در فضای مجازی، اهدا جایزه به فیلم موهن ضد دینی و ایرانی در جشنواره کن، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی اهدای جایزه به یک فیلم ضد دینی و ضد ایرانی پیام کوتاهی در فضای مجازی منتشر کرد.

در متن پیام محمد حسین زاده آمده است: 
 " انگور های زهرآلود مامون
 روزی گلوله توپ روس شد روی گنبدت 
روزی گلوله تفنگ رضاخانی روی سینه نمازگزار گوهرشادت
 روزی انفجار کینه ی دشمن تا خون عاشقانت جاری شود در طواف ضریحت
 روزی چاقوی داعش در قلب زائرت 
حالا دوربینی شده است در دست بنی عباس و بنی امیه! 
تارهای عنکبوت شیطان؛ کجا می تواند نور خورشید گنبدت را پنهان کند؟ "
 
همچنین گروه امور سینمایی وسمعی وبصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در محکومیت این اقدام، بیانیه ای صادر کرد:
 
متن این بیانیه به شرح زیر است :
 
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللّهِ فِی أَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلَى عِبادِهِ
عشق مقدس ما، به عنکبوت کَن غبار نگیرد، که او آفتاب لایتناهی است بر عالم و عالمیان.
 
تارهای ریشه در حقد و کین، به تصور خود تصویر می تنند بر فرای فرهنگ و هنر این مرز و بوم و باور و اعتقاد مردمانش، بی خبر از سستی خانه ی لرزانشان.
 
غریو شادی و یوم فرحت نا اهلان بر پنجه زدن به رخ شاه خراسان را، هیچ هنرمند اهل معرفتی خریدار نباشد و سوداگری دوسر غبن و زیان را که ایمان دهی و شهرت برچینی، بر هیچ سینماگر آزاده ای پسند نیفتد.
 
سینماگر هنرمند ما از جوان تا کلان، تکیه بر تار عنکبوت صله و خلعت جشن پاره های سیاسی و اغوای غرض ورزانه ی بیگانگان نمی زند، که او بر دامان مادر، با مهر آن رئوفی قد کشیده که در هر تنگنا و سختی و در هر محدودیت و دشواری، دل گره می زند بر تار فرشهای حریمش، طوق الفت می بندد بر ضریح شریفش و پناه می جوید بر آن عشق  مقدس با زمزمه نام عزیزش.
 
هیاهو و غریو پوچ و هیچ عنکبوت سیرتان خواهد گذشت و آنچه می ماند، تأسف و تنفر است از این مبادله ی شرافت و دئانت و یقین می رود نتیجه ی بصیرت و هوشمندی جامعه ی سینماگران فرهیخته در ایران اسلامی، بویژه نان و نمک خوردگان حریم رضوی، تبیین این دشمنی ها و تحرکات خصمانه معاندان باشد.
 
و ایمان راسخ است که سنت تغییرناپذیر الهی بر پهنه ی عالم برقرار و ماندگار بوده و همواره دلهای تشنه ی حقیقت، از چشمه ی هدایت حق سیراب خواهند شد.
 
کبوتری که به شوق تو لانه می سازد
از آسمان تو خود را جدا نمی سازد
کسی که عاشق تو... قانع است و می داند
که عشق با همه کس بی بهانه می سازد

یادآور می‌شود جشنواره فیلم کن در اقدامی غیر حرفه ای و سیاسی که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود یکی از جوایز خود را به فیلمی ضعیف و موهن که ارزش های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می برد، اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها