سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
نقد و بررسی کتاب «خانه گربه‌ها» با حضور هیوا قادر

جلسه نقد و بررسی کتاب «خانه گربه‌ها» نوشته هیوا قادر، با حضور نویسنده کُرد این اثر در کتابفروشی نشر ثالث برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست با حضور هیوا قادر، نویسنده کرد «خانه گربه‌ها»، مریوان حلبچه‌ای، مترجم اثر و هانیه رجبی و لیلا درخش از اهالی قلم برگزار می‌شود.

جلسه نقد کتاب «خانه گربه‌ها» سه شنبه سوم خرداد ساعت 16 در کتابفروشی نشر ثالث به نشانی تهران، خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر پلاک 148 برگزار می‌شود.

در بخشی از کتاب «خانه گربه‌ها» آمده است: «مردمان باستان معتقد بودند گربه‌ها نه روح دارند، چون خودشان با یک روح نمی توانستند در برابر بیماری ها و فجایع طبیعی مقاومت کنند؛ همین که به آنها مبتلا می‌شدند، زود می‌مردند ولی گربه‌ها در مقابل بیشتر آن فجایع مقاومت کرده‌اند و تا امروز مانده‌اند. انسان با تمام نیروها و ادیانی که به آنها ایمان داشته است، فقط دو روح دارد: یکی که متعلق به این دنیاست و شکی در آن نیست، دیگری هم که ادیان باور دارند دوباره زنده می‌شود، شبهه‌ناک است.علاوه بر اینها گربه همیشه هنگام سقوط با پا روی زمین می‌افتد، ولی آدم با همه زوایای اعضای بدنش می‌افتد. اگر نه بار گربه‌‌ای را از آپارتمانی پایین بیندازید، هر نه بار خودش را روی پا نگه می‌دارد و شاید بار نهم بمیرد، ولی آدمی فقط یک بار می‌تواند مقاومت کند و معلوم هم نیست به کدام سو و چگونه روی زمین می‌افتد، اما چیزی که معلوم است این است که به احتمال بسیار زیاد می‌میرد.»


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها