یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
علوم شناختی، دانشی در مرزهای علم است

جشن پیدایش کتاب «مغز شما هنگام کار» با استقبال بی نظیر علاقه مندان کتاب در باغ کتاب تهران برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آیین رونمایی کتاب «مغز شما هنگام کار» نوشته دیوید راک و ترجمه ماجده فیض با حضور مترجم، ویراستاران فنی و مقابله ای کتاب و عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در سالن شماره 8 مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم که به همت موسسه فرهنگی اطلس پیدایش پس از وقفه ای دوساله برگزار شد. در ابتدا پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، مریم گودرزی مسئول انتشارات موسسه توضیحاتی در خصوص کتاب و فرایند آماده سازی و ترجمه آن به شرکت کنندگان ارائه کرد.

پس از وی ماجده فیض مترجم کتاب ضمن قرائت چند صفحه از متن کتاب، توضیحات مختصری درباره فرایند ترجمه و چالش‌های مرتبط با ترجمه این قبیل آثار به حاضران در سالن ارائه کرد.

در ادامه به مدت 30 دقیقه مصاحبه اختصاصی دیوید راک برای شرکت کنندگان پخش شد. راک در این مصاحبه با تاکید بر مشکل بودن نگارش این کتاب به زمان 5 ساله تالیف آن اشاره کرد و تاکید کرد که برای نگارش این اثر دو بار مجبور شده کتاب را از نو بازنویسی کند.

در بخش دوم برنامه نگار پورمحمد ویراستار فنی کتاب از علوم شناختی، تازه بودن آنها در مطالعات دانشگاهی و تحقیقات میان رشته ای صحبت کرد. پورمحمد این کتاب را داستانی ساده نامید که خواننده را به شیواترین شکل ممکن به دنیای پر رمزو راز مغز می برد. وی علوم شناختی را دانشی در مرزهای علم توصیف کرد که با شتابی کم نظیر آموخته‌های بشر را ارتقاء داده و دریچه‌های جدیدی از علوم میان رشته ای را به روی بشر می گشاید.

در ادامه برنامه حورا نیک بخت ویراستار مقابله ای کتاب از روند مشکل ویرایش کتاب‌های علمی و لزوم دقت نظر در ساختار زبانی این قبیل آثار سخن گفت.

در انتهای مراسم پیام دیوید راک به مناسبت مراسم رونمایی کتاب برای حضار پخش شد. این رویداد ویژه با جلسه پرسش و پاسخ شرکت کنندگان و پذیرایی به پایان رسید.

توضیح اینکه جشن رونمایی کتاب «مغز شما هنگام کار» که به تعبیر موسسه فرهنگی اطلس پیدایش با عنوان «جشن پیدایش کتاب» نامیده شد، رویدادی است که برای رونمایی کتاب‌های تازه منتشر شده این انتشارات به کار گرفته می شود.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها