پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب نشان از عظمت آن دارد/ ظرفیت افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و قطر

وزیر فرهنگ قطر در جریان بازدید از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب ایران نمایشگاه بسیار خوب و بزرگی است و بخش‌های مختلف آن نشان از عظمت این نمایشگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با هشتمین روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب، عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر، ضمن دیدار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه، علی رمضانی، قائم مقام نمایشگاه، از غرفه قطر، مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بازدید کرد.
 
اسماعیلی در این دیدار گفت: مصلی با 90 هزار متر مربع پذیرای 2800 ناشر است که تاکنون بیش از 3 میلیون بازدیدکننده داشته و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان نمایشگاه به 5 میلیون نفر نیز برسد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن بودیم. هرچند نمایشگاه در شب برگزار می‌شد اما مورد استقبال  قابل توجهی قرار گرفت.

اسماعیلی با اشاره به رونمایی از کتاب «جان ایران» که دیروز برگزار شد، افزود: این کتاب را همراه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، رونمایی شد که نشان می‌داد ایران چگونه توانست در هشت ماه اخیر از 700-800 فوتی روزانه کرونا به 3 فوتی در روز برسد.

وزیر فرهنگ قطر در این دیدار بر افزایش ارتباطات فرهنگی دو کشور تأکید کرد و افزود: ایران و قطر می‌توانند ارتباطات خوب فرهنگی بیشتری با همدیگر داشته باشند.

وی ضمن ابراز رضایت از حضور قطر در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمان ویژه گفت: نمایشگاه کتاب ایران نمایشگاه بسیار خوب و بزرگی است و بخش‌های مختلف آن نشان از عظمت این نمایشگاه دارد.

وزیر فرهنگ قطر، با حضور در بخش بین‌‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، ضمن حضور در غرفه مهمان ویژه از غرفه‌ عمان و گرنت نیز بازدید کرد.  
  
به گزارش ایبنا؛ در این مراسم وزیر فرهنگ قطر اشاره کرد که پدر بزرگ وی نیز شاعر بوده و ابیاتی از وی در دیدار با وزیر فرهنگ ایران قرائت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها