دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
ضرورت ترخیص و توریع سریع‌تر کاغذ‌های وارداتی 

حجت‌الاسلام قدرتی، اظهار امیدواری کرد، کاغذهایی که قانونی وارد شده‌اند و سال‌ها در انبارها مانده‌اند، ترخیص شوند و به دست اهالی نشر برسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی هادی،  رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه امروز دوشنبه‌(25 اردیبهشت‌ماه) در ششمین روز از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه دیدار و از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد.   

قدرتی در جمع خبرنگاران از تأثیر کرونا بر کتابخوانی گفت و افزود: فضای کرونا در حوزه‌های مختلف اثر منفی گذاشت و در بعضی حوزه‌ها نیز سبب شد تحرکات مثتبی صورت بگیرد و راه‌هایی برای خدمت‌رسانی و حتی علم‌آموزی به دست آید. تجربه‌های جدیدی کسب و در این زمینه و اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی با بیان این‌که کرونا موجب شده در زمینه ارائه کتاب در فضای مجازی از طریق نمایشگاه کتاب، رشد خوبی صورت بگیرد، افزود: همان‌طور که جسم به غذا نیاز دارد روح و جان نیز نیاز به غذا دارد و کتاب غذای روح است. نسل جوان باید تلاش کنند بیشتر با کتاب آشنا شوند.


قدرتی نمایشگاه کتاب را فرصت طلایی آشنایی با کتاب برشمرد و افزود: جامعه و نسل جوان می‌تواند از این طریق بیشتر با کتاب آشنا شوند. همان‌طور که برای رفع خستگی و آرامش به بوستان‌ها می‌رویم، یکی از مکان‌هایی که می‌تواند خستگی‌ روح انسان را صیقل و صفا دهد مراجعه به نمایشگاه کتاب و مطالعه کتاب است، فرصتی که به‌خصوص نسل جوان می‌تواند از آن بهره ببرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت:  امیدواریم دولت یارانه‌‌ای ویژه برای نسل جوان در بخش فرهنگ در نظر بگیرد که این نیز خود تشویقی برای کمک به ترویج کتابخوانی خواهد بود.

وی با بیان این‌که حرکت مثبتی برای مبارزه با قاچاق در 7-8 ماه اخیر آغاز شده، افزود: ان‌شاالله کاغذهایی که قانونی وارد شده‌اند و سال‌ها در انبارها مانده‌اند، ترخیص شوند و به دست اهالی نشر برسند. در بحث قاچاق کاغذ نیز مردم و مسئولان باید کمک کنند که این موارد شناسایی شوند و قانون برای برخورد با این جرائم نیز تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها