دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
فروش مجازی کتاب به نفع ناشران است/تعهد پست در ارسال به‌‌موقع مرسولات نمایشگاه

محمود لیائی، با اشاره به عملکرد موفق شرکت ملی پست در نمایشگاه مجازی کتاب 1400 گفت: در سال گذشته بسته‌های پستی در تهران یک روزه، به دست خریداران می‌رسیدند که این روند امسال نیز ادامه دارد و براساس SLA در مراکز استان‌ها این ارسال 48 ساعته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه (26 اردیبهشت‌ماه) همزمان با ششمین روز از نمایشگاه کتاب به همراه محمد‌هادی، مدیرکل منطقه پستی شمال تهران با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران و علی رمضانی، قائم مقام نمایشگاه دیدار و سپس از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

لیائی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته در توزیع 98 درصد مرسولات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، موفق عمل کردیم که این آمار با توجه به تجربه‌های کسب شده در هر دوره بهتر خواهد شد. نمی‌توانیم قول صد در صدی بدهیم؛ اما شاید بتوانیم این رقم را به کمتر از 1 درصد ناموفق در سال‌های آینده برسانیم.


مدیر عامل پست گفت: در سال گذشته بسته‌های پستی در تهران یک روزه، به دست خریداران می‌رسیدند که این روند نیز امسال ادامه دارد و براساس SLA در مراکز استان‌ها این ارسال 48 ساعته خواهد بود.

لیائی گفت: اگر فرهنگ فروش مجازی کتاب، در بین ناشران جا بیفتد شاید به نفع آن‌ها نیز باشد؛ زیرا حضور در نمایشگاه برای ناشران هزینه‌های زیادی دارد؛ از‌جمله صرف زمان طولانی حضور در نمایشگاه، به کارگیری نیروی انسانی بیشتر، که در فروش فیزیکی برای ناشران وجود دارد. اما در فروش مجازی، ناشران با حضور در انتشارات خود به فروش کتاب می‌پردازند و این هزینه‌ها برای آن‌ها کمتر خواهد بود.

سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها