دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
آیت‌الله فاطمی‌نیا با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی راهنمای خواص بود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی و معلم اخلاق، حضرت آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت. متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة
خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سال‌های طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.
محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها