یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
بزم شیرین شاهنامه‌خوانان خردسال در سرای اهل قلم کودک

آخرین ساعت‌های روز فردوسی در گوشه‌ای دنج در سرای اهل قلم کودک و نوجوان تعدادی شاهنامه‌خوان کوچک با استادانشان مشق شاهنامه‌خوانی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چند ماهی است که به همت بنیاد فردوسی برنامه‌ای جامع برای آموزش مجازی شاهنامه‌خوانی و هنرهای نمایشی تدارک دیده شده که در این مدت کوتاه خوش به بار نشسته و نویدبخش چشم‌اندازی روشن در شاهنامه‌پژوهی است.

در عصرگاه زادروز فردوسی بزرگ، کودکانی که چندماهی است با شور و شوق مشق شاهنامه‌خوانی و نقالی کرده‌اند و از یاسر موحدفرد، عباس به‌منش و کیوان هاشمی درس‌هایی شیرین از هنر شاهنامه‌خوانی و نقالی آموخته‌اند آمده بودند تا در کنار هم گوشه‌ای از یک کارگاه شاهنامه‌خوانی را به نمایش بگذارند.

دختران و پسرانی 4 تا 12 ساله در این مراسم حضور داشتند و اندیشه و گفتاری بلند و پرامید داشتند و چه زیبا شاهنامه خواندند، نقالی کردند و صبورانه در برابر اساتید خود درس پس دادند.

یاسر موحدفرد در حاشیه این محفل درباره برنامه‌های آموزشی بنیاد فردوسی توضیح داد: این دوره‌ها با ارایه مدرک معتبر دانشگاهی برای دو مقطع چهار تا 18 سال و 18 تا 72 سال تاکنون در سه نیمسال برگزار شده و تلاش کرده‌ایم نسل پژوهشگری را تربیت کنیم که کنار هنر نقالی و شاهنامه‌پژوهی در رشته‌های هنری تبحر کسب کنند. رشته‌های هنری با روش شاهنامه‌پژوهی را در برنامه کاری داریم که از جمله آنها می‌توان به بازیگری هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صداپیشگی، طراحی پوشاک و نیز مجری‌گری و ویراستاری و خبرنگاری بر پایه شعر و ادب فارسی اشاره کرد.

سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و نیز به صورت مجازی دایر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها