دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
«کرونایی‌ها همراه ندارند» منتشر شد

پنجمین کتاب امیر پروسنان با عنوان «کرونایی‌‎ها همراه ندارند» که مجموعه داستان کوتاهی با ۲۱ داستان است، از سوی انتشارات صدای معاصر منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مجموعه داستان کوتاه «کرونایی‌ها همراه ندارند»، پنجمین کتاب و سومین مجموعه داستان امیر پروسنان است که مضامین اجتماعی دارد.
 
پروسنان درباره این مجموعه داستان کوتاه گفت: داستان‌های این مجموعه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نوشته، و در برخی از آن‌ها به موضوع بیماری همه‌گیر کرونا پرداخته شده است.
 
وی ادامه داد: فضاهای داستانی در این کتاب نیز مانند کتاب‌های قبلی در تهران و رشت می‌گذرد و مضامینی مانند تنهایی انسان امروز و روابط انسانی در شخصیت‌پردازی‌ها و طرح‌های داستانی مورد توجه بوده است.
 
این خبرنگار اجتماعی بیان کرد: جزییات بسیاری از روابط انسانی وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی و بروز مشکلات روانی شود. پرداختن به این موارد در قالب داستان منجر به حساس‌شدن جامعه در روابط انسانی می‌شود. البته این به شرطی است که کتاب در سبد خرید خانواده‌ها قرار بگیرد. هرچند با توجه به شرایط اقتصادی موجود و قیمت کتاب‌ها، بسیاری از افراد سراغ خرید کتاب نمی‌روند، اما یکی از وظایف اجتماعی نویسندگان، پرداختن به همین مضامین اجتماعی و روابط انسانی و وقایع تاریخی است.

 
 
پیش از این، دو مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» و «زن‌ها همیشه همین‌طور هستند» و همچنین داستان بلند «سمت چپ اتاق اول» از امیر پروسنان منتشر شده بود. همچنین مجموعه شعر «غصه‌های یک تبعیدی» از این نوسنده در سال ۱۳۸۵ در رشت منتشر شده بود.

مجموعه داستان کوتاه «کرونایی‌ها همراه ندارند» با قیمت ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان و در ۱۲۴ صفحه از سوی انتشارات صدای معاصر منتشر شده و هم‌اکنون در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجود است.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها