شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
از «فراری‌ها» تا «ننگ‌سالی»/ «چخ چخی‌ها» به نمایشگاه کتاب می‌آیند

«ننگ‌سالی»، «موسای عزیز»، «خانه‌دار مبارز»، «سلام بچه‌ها» و «چخ‌چخی‌ها» شش عنوان چاپ اولی انتشارات «راه یار» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و رونمایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ننگ‌سالی»، «موسای عزیز»، «خانه‌دار مبارز»، «سلام بچه‌ها»، «فراری‌ها» و «چخ‌چخی‌ها»، شش عنوان چاپ اولی انتشارات «راه یار» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و رونمایی می‌شوند.
 
«ننگ سالی»؛ خاطرات مردم محله علی‌قلی آقای اصفهان از دوران کشف حجاب، ممنوعیت روضه و قحطی را روایت می‌کند. تحقیق آن برعهده گروهی از محققان دفتر تاریخ شفاهی اصفهان و تدوینش توسط فائزه ‌دره‌گزنی صورت گرفته است.
 
«موسای عزیز»؛ خاطرات سردار شهید موسی عزیزآبادی، از فرماندهان نیروی انتظامی کشور که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بعد از آن در تأمین امنیت مردم زحمات زیادی کشیده است را از زبان همسر و نزدیکانش روایت کرده است. محمد کازرانی و محمدعلی نظیری، تحقیق و تدوین و علیرضا اشرفی‌نسب هم نگارش کتاب را برعهده داشته‌اند.
 
«خانه‌دار مبارز» نیز خاطرات شفاهی اقدس حسینیان از زنان مبارز و فعال در جریان انقلاب اسلامی مشهد را روایت می‌کند، تحقیق کتاب توسط زهرا احسن مقدم و مرضیه ذاکری صورت گرفته و مرضیه ذاکری نیز تدوینش را برعهده داشته است.
 
«سلام بچه‌ها»؛ تاریخ شفاهی شکل‌گیری و گسترش مجله «سلام بچه‌ها»، از مجلات مهم و تأثیرگذار کودک و نوجوان کشور را بیان می‌کند که مهدی خوجگی تحقیق و تدوین آن را انجام داده است.
 
«چخ‌چخی‌ها»؛ نگاهی به نشاط و شوخ‌طبعی در زندگی و جهاد شهدای مدافع حرم مشهدی پنجمین عنوان انتشارات «راه یار» است که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عرضه و رونمایی می‌شود. ناصر جوادی نگارش این کتاب را برعهده داشته‌ است.
 
«فراری‌ها» نیز به عنوان ششمین عنوان این ناشر که تحقیق و تدوین برعهده محمدمهدی احمدیان بوده است، روایت‎‌ها و فرازهایی از مبارزه برای حضور در جنگ سوریه را بیان می‌کند.
 
بنابرین گزارش، انتشارات «راه یار» در اولین سال حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عرضه بیش از صد عنوان مختلف در موضوعات فرهنگ و رسانه، تاریخ شفاهی پیشرفت، تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، تاریخ شفاهی زنان، تاریخ شفاهی معلمان و مربیان و مدارس انقلاب، جهاد سازندگی و... در شبستان مصلی(ناشران عمومی)، راهروی 15، غرفه 12 حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها