شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کتاب «قصص‌الخاقانی» رونمایی می‌شود.

کتاب «قصص‌الخاقانی» که تاریخ صفویه از آغاز تا پایان عصر شاه عباس دوم را دربردارد، در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب «قصص الخاقانی» به قلم ولی قلی بیگ شاملو و با تصحیح سیدسعید میرمحمد صادق شنبه 24 اردیبهشت ساعت 16 و 30 تا 17 و 30 دقیقه با سخنرانی گودرز رشتیانی، مقصود علی صادقی، سید سعید میرمحمد صادق و با حضور علاقه‌مندان به کتاب در سرای اهل قلم سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این مراسم انتشارات سروش و نگارستان اندیشه است. 
 
(قصص‌الخاقانی) متنی است درست و استوار و ادیبانه در تاریخ صفویان شامل مختصر حال و کار این خاندان تا‎ روزگار شاه عباس ثانی (1052-1077ق) به ‌اختصار و ایجاز غیر مخل و وقایع و سلطنت این پادشاه به ‌تفصیل فراوان و اطناب غیر مملّ، به‌ویژه در زمینه فتح قندهار و پایداری بعد از فتح آن در برابر ارتش انبوه شاه‌جهان، پادشاه مغولی هندوستان (1069-1037ق). این کتاب که تاریخ صفویه از آغاز تا پایان عصر شاه عباس دوم را دربردارد، در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می‌شود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها