شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
«مسئله خواندن در ایران» به روایت تقی آزاد ارمکی

تقی آزاد ارمکی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران امروز شنبه 24 اردیبهشت مهمان استودیو ایبنا با موضوع مسئله خواندن در ایران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا): تقی آزاد ارمکی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در چهارمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب مهمان استودیو ایبنا می‌شود.  این جلسه با موضوع «مسئله خواندن در ایران» امروز شنبه  24 اردیبهشت در ساعت 13.30 در استودیو ایبنا برگزار خواهد شد.

تقی آزادارمکی جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران است، که کتب و مقالات متعددی را تدوین کرده است.  تقی آزادارمکی در ارمک کاشان و در سال 1336 متولد شده است، خانواده او در کودکی به تهران مهاجرت کردند و او سال آخر دوره ابتدایی و دوره دبیرستان را در تهران پشت سرگذاشت.

آزادارمکی در سال 1359 مدرک کارشناسی جامعه شناسی اش را از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دریافت کرد، و پس از آن در سال 1364 از دانشگاه تربیت مدرس تهران مدرک کارشناسی ارشد گرفت، وی پس از آن به عنوان مربی در گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی مشغول به کار شد، و در سال 1367 راهی دانشگاه مریلند شد و در سال 1371 مدرک دکترای جامعه شناسی نظری را زیر نظر جرج ریتزر دریافت کرد و به ایران بازگشت. 

او از آن زمان تا کنون در رشته جامعه شناسی به تدریس و تحقیق پرداخته و مدتی را نیز به عنوان مدیر گروه و رئیس دانشکده در حوزه علوم اجتماعی و جامعه شناسی فعالیت کرده است؛ و در این دوران مقالات و کتب متعددی در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی تالیف کرده است، و در حال حاضر پس از پایان فرصت مطالعاتی در دانشگاه تورنتوی کانادا در سال 1387 به ایران بازگشته و در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به تدریس و تحقیق می پردازد. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها