دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کتابخانه عمومی پاسارگاد در شهر مادر سلیمان افتتاح شد

کتابخانه عمومی پاسارگاد در شهر  فاقد کتابخانه مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی پاسارگاد در شهر مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد با حضور مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد؛ جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی؛ اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس؛ روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ مهدی علی‌پور، فرماندار پاسارگاد؛ حجت‌الاسلام بحرینی، امام جمعه بخش پاسارگاد و حجت‌الاسلام امین عزیزی، امام جمعه سعادت‌شهر برگزار شد.
 
مهدی علی‌پور، فرماندار پاسارگاد در این مراسم عنوان کرد: به بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی هم در نظام اسلامی و هم در مکتب ایرانی توجه ویژه‌ای شده احداث کتابخانه گام موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی این مردم خواهدداشت.: انتظار می‌رود که فرهنگ کتابخوانی با افتتاح کتابخانه در این منطقه ترویح یابد.
 
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در آیین بهره‌برداری از کتابخانه شهر مادرسلیمان، گفت: به‌رغم برنامه‌ریزی برای افتتاح کتابخانه در وقت کم، هم مدیرعامل بانک پاسارگاد و هم نماینده مجلس و مسئولان استانی برای حضور در این آیین همراهی کردند و این نشان از اهمیت کتابخانه و مردم این شهر دارد.

وی بیان کرد: بانک پاسارگاد ۱۸ کتابخانه عمومی را در شهرهای مختلف ساخته و کتابخانه عمومی شهر مادرسلیمان نیز به همت این بانک به بهره‌برداری رسیده است. امیدواریم در جاهای دیگر استان فارس با همکاری بانک پاسارگاد نعمت داشتن کتابخانه را به مردم اهدا کنیم.
 
منوچهری تاکید کرد: استان فارس، مهد فرهنگ و تمدن است. شیراز از زمان عضد‌الدوله دیلمی کتابخانه عمومی داشته است و این فرهنگ باید ادامه یابد.
 
به گفته منوچهری، این پنجمین کتابخانه‌ای است که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سازندگان این کتابخانه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کار ماندگاری برای بخش پاسارگاد کنیم، باید برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه گام برداریم.
 
حجت‌الاسلام بحرینی، امام جمعه بخش پاسارگاد نیز در ادامه این نشست با بیان این‌که متاسفانه برای بحث کتابخانه و نماز بودجه در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: روزی که کلنگ احداث آب و برق شهرها زده می‌شود، باید کلنگ کتابخانه هم زده شود. اگر امروز جامعه از معنویت دور شده به دلیل این است که در  ارتقاء معنوی کم تلاش بودیم. این گام  برای معنویت و رشد و شکوفایی افکار جوانان ما تاثیر خواهد داشت.
 
اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این آیین با اشاره به ساخت کتابخانه از سوی بانک پاسارگاد گفت: این اقدام برای مسئولیت‌های اجتماعی این بانک صورت گرفته است. انشالله این مسئولیت اجتماعی و توجه به نیازهای جامعه از سوی دیگر بنگاه‌های اقتصادی دنبال شود.
 
وی افزود: این پروژه چند ویژگی خاص دارد. این کتابخانه در یک نقطه خاص برای مردم عزیز پاسارگاد ایجاد شده، همچنین سرعت ایجاد کتابخانه بسیار خوب بوده است.
 
محبی‌پور گفت: این کتابخانه در جایی ساخته شده که لازم است مبانی فکری جوانان آن با خوراک‌های فرهنگ اصیل آشنا شود. اینجا مکانی است که می‌تواند به‌عنوان فرصت فرهنگی در ابعاد بین‌المللی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این مراسم، بانک پاسارگاد را بانک رضوی دانست و گفت: بانک پاسارگاد برای مسئولیت‌های اجتماعی خود گام بردارد. تاکنون ۲۷ مدرسه در مناطق سیل‌زده و مناطق محروم ایجاد کردیم؛ همچنین ۱۲ مدرسه در حال اتمام است.
 
وی با تاکید بر این‌که ساخت کتابخانه نیز در راستای اجرای تعهدات اجتماعی بانک پاسارگاد انجام شده است، گفت:  نقطه آغاز حرکت، فرمایشات رهبری بود.‌ از امکاناتی که خدا در اختیار ما قرار می‌دهد، باید در راستای توسعه فرهنگ بهره ببریم. متاسفانه در برنامه توسعه‌ای بحث فرهنگ همیشه ضمیمه حساب می‌شود باید فرهنگ در راس باشد.
 
قاسمی گفت: اعتباراتی که به واسطه اطمینان مردم در بانک پاسارگاد وجود دارد برای رفاه جامعه و بحث‌های فرهنگی استفاده خواهد شد.
 
وی با تاکید بر این‌که بنگاه‌های اقتصادی در کشور باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند بزرگترین سرمایه‌گذاری را در کشور انجام دهند. کشور، واقعا استعداد دارد و هرچقدر بخواهیم توسعه می‌یابد.
 
قاسمی همچنین در این مراسم درباره ساخت سالن مطالعه در کنار کتابخانه نیز اعلام آمادگی کرد.
 
به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی پاسارگاد در شهر فاقد کتابخانه مادرسلیمان از بخش پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد به بهره‌برداری رسیده است. زمین این کتابخانه از سوی شورا و شهرداری مادرسلیمان تامین  و کتابخانه بانک پاسارگاد احداث شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها