جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از آثار ادبی معاصر

مجموعه اشعار شاعران معاصر به‌ویژه شهریار و شاملو و نیز رمان‌های معاصر و مشهور فارسی از جمله چشمهایش و شوهر آهوخانم در دو روز ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران در لیست پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آثار ادبی تالیفی معاصر از جمله داستان‌ها و رمان‌‌های دوران مشروطه و کتاب‌های شاعرانی چون شهریار و شاملو بیش از سایر کتاب‌های حوزه ادبیات مورد توجه بازدیدکنندگان در دو روز ابتدایی نمایشگاه قرار گرفته‌اند.

پس از این آثار در حوزه ادبیات جهان نیز داستان‌های چخوف، ماکز، همینگوی و کتاب‌های مشهور از جمله جنایت و مکافات، خوشه‌های خشم، شازده کوچولو، نبرد من، کافکا در ساحل و نامه به کودکی که هرگز زاده نشد مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

از جمله کتاب‌های ‌پرفروش تالیفی در گردآوری و تدوین بهترین داستان‌های جهان می‌توان به مجموعه پنج جلدی از احمد گلشیری اشاره کرد که این اثر مخاطب فارسی‌زبان را با آثاری آشنا می‌کند که در بیشتر کتاب‌های نظری حوزه داستان به آنها استناد و اشاره شده، ولی متاسفانه به دلیل ترجمه نشدن، تا پیش از این کمتر مطالعه شده بود و این موضوع درک کامل و درست تئوری‌های داستان‌نویسی را برای علاقه‌مندان ناممکن یا سخت می‌کرد. در این مجموعه خوانندگان با چهار دوره داستان‌نویسی در قرن‌های نوزده و بیست میلادی آشنا می‌شوند و آشنایی با ۱۰۳ نویسنده  بزرگ از ۳۴ کشور دنیا، و خواندن ۱۱۳ داستان از آنها، این مجموعه را دایره المعارفی  در حوزه ادبیات داستانی کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها