جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
دیدار با غلامحسین زرگری‌نژاد در سرای اهل قلم سی و سومین نمایشگاه کتاب

غلامحسین زرگری‌نژاد، مولف، مصحح و پژوهشگر تاریخ جمعه 23 اردیبهشت مهمان سرای اهل قلم سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر غلامحسین زرگری‌نژاد، استاد بازنشسته گروه تاریخ دانشگاه تهران جمعه 23 اردیبهشت ساعت 16 و 30 دقیقه مهمان انتشارات نگارستان اندیشه در سرای اهل قلم می‌شوند.

نگارستان اندیشه که ناشر کتاب‌های دکتر زرگری‌نژاد است در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در غرفه 32 راهرو 26 قرار دارد.

یکی از کتاب‌های مطرح زرگری‌نژاد که در غرفه نگارستان اندیشه به مخاطبان علاقه‌مند به بحث‌های اندیشه سیاسی ارائه می‌شود، کتاب دو جلدی «اندیشه و سیاست در ایران قاجار» است در این اثر کوشش عمده غلامحسین زرگری‌نژاد بر آن شده تا در پرتو مراجعه به دست‌اول‌ترین مدارک و آثار خطی و چاپ سنگی، بخشی از تاریخ اندیشه سیاسی عصر قاجار و تحولات آن معرفی شود. این دفتر شامل آراء و اندیشه‌های سیاسی در دوره قاجار از روزگار عباس میرزا تا عصر مشروطه است.

 
 
زرگری‌نژاد در مقدمه کتاب می‌نویسد: «طرح تدوین و تنظیم و تالیف تاریخ اندیشه سیاسی در تاریخ ایران را قریب دو دهه پیش آغاز کردم. بخش اعظم فرصت‌های گذشته افزون بر مشغله‌های اجتناب‌ناپذیر و تلخ، به تدارک منابع و مدارک بسیار نایاب و پراکنده در بخش خطی کتابخانه‌های مختلف گذشت. چند سال پیش دو دفتر از این مجموعه را با اندیشه‌های سیاسی از قرن اول تا عصر غزالی‌طوسی تنظیم کردم و بر آن بودم تا سیر مباحث را از همانجا به دوره معاصر امتداد دهم، اما تقدیر آن بود که سالی چند تمام آن تلاش‌ها متوقف ماند. چندی بعد در تجدید عهد با دفتر و قلم بر آن شدم تا پایان‌نامه دکتری خود را به بررسی بخش از تحولات اندیشه سیاسی در عصر قاجار اختصاص دهم و در واقع به تدوین آخرین دفتر از مجموعه تحول اندیشه سیاسی در ایران بپردازم.»

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها