جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
«بچه‌های ماه» حاصل تلاش کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات است

فرهاد حسن زاده گفت: نشریه «بچه‌های ماه» متشکل از بچه‌هایی‌ست که تا به حال، هم را ندیدند ولی با هم کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان در سرای ناشران کودک و نوجوان، گفت‌وگوی خودمانی با بچه‌ها داشت. در این نشست صمیمی، حسن‌زاده خلاصه‌ای از جریان فعالیت خود در راه نویسندگی گفت و بیان کرد: سال‌های بسیاری در روزنامه دوچرخه (روزنامه کودک و نوجوان) فعالیت داشتم. زمانی که از این روزنامه بازنشسته شدم، دوست داشتم همچنان با بچه‌ها در ارتباط باشم؛ بنابراین شروع به نوشتن برای بچه‌ها کردم و برای آ‌ن‌ها کلاس‌های نویسندگی برگزار کردم.

حسن‌زاده درباره مدت زمان فعالیت کلاس‌ها و کارگاه‌های نویسندگی گفت: قدمت این کلاس‌ها به چندین سال قبل برمی‌گردد. خیلی از بچه‌هایی که در اینجا حضور دارند، به صورت حضوری یا مجازی در این کلاس‌ها حضورداشتند؛ تعداد زیادی از هنرجو‌ها به صورت مجازی و از شهرها یا حتی کشورهای دیگر در این کلاس‌ها حضور داشتند.

او افزود: بعد از برگزاری این کلاس‌ها، دیدم تعداد بچه‌ها و نوشته‌های آن‌ها بسیار زیاد است؛ تمام آن‌ها دوست دارند داستان‌هایشان دیده شود؛ حدود صد نفر از بچه‌ها در گروه واتساپ عضو بودند؛ این گروه واتساپی کم‌کم به یک جریان و یک خانواده تبدیل شد. ابتدا در این گروه تنها کتاب می‌خواندند؛ بعد از گذشت مدت زمانی تصمیم گرفتیم اعضای این گروه را در یک نشریه مخصوص کودک و نوجوان عضو کنیم و شروع به فعالیت کنند؛ بنابراین یک نشریه به نام نشریه «بچه‌های ماه» راه‌اندازی شد.

حسن زاده ادامه داد: برای اینکه بچه‌ها حرفه‌ای‌تر کار کنند، آن‌ها را گروه‌گروه کردیم؛ سرویس‌های مختلف را راه‌اندازی کردیم؛ در حال حاضر شماره دهم این نشریه در حال آماده‌سازی است. نشریه ما، حاصل تلاش بچه‌هاست؛ تنها کار من در این نشریه نگاه پایانی به مطالب و رفع مشکلات است. این جمع، متشکل از بچه‌هایی‌ست که تا به حال، هم را ندیدند ولی با هم کار می‌کنند؛ تنها به صورت مجازی با هم در ارتباط هستند؛ این جمع می‌تواند بزرگ‌تر شود و حتی تبدیل به یک نهاد یا انجمن شود.

در پایان این نشست، بچه‌ها درباره علایق و استعدادهای خود گفتند و کتاب‌های جذاب و دوست‌داشتنی که خوانده بودند را معرفی کردند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه 1401 به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به مصلی امام خمینی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها