سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کتاب «ورشو 1920» اثری از آدام زامویسکی با ترجمه کاوه بیات در نمایشگاه سی‌وسوم

نشر ماهی با کتاب‌هایی در زمینه تاریخ، ادبیات، اندیشه سیاسی و نمایشنامه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. «ورشو 1920»، «از زردشت تا مانی»، «خودم با دیگران»، «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» و «فاشیسم» ز جمله کتاب‌های این نشر را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر ماهی با صدها عنوان کتاب در زمینه تاریخ، ادبیات، اندیشه سیاسی و نمایشنامه در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. «ورشو 1920»، «از زردشت تا مانی»، «خودم با دیگران»، «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» و «فاشیسم» از جمله کتاب‌های این نشر را شامل می‌شود.

کتاب «از زردشت تا مانی» مجموعه‌ چهار درس‌گفتار است که گراردو نيولی، ايران‌شناس بزرگ ايتاليايی، در آوريل 1983 در کولژ دو فرانس ارائه داده است. نیولی در اين چهار درس‌گفتار نتايج تحقيقاتش را در سه موضوع و سه دوره‌ تاريخ دينی ايران پيش از اسلام ارائه می‌کند: پيدايش دين زردشتی و نخستين مرحله‌ گسترش آن، مسئله‌ دين ايرانيان در زمان هخامنشيان، و جدال ميان آيين مانوی و مزدايی در عهد نخستين پادشاهان ساسانی. در دو درس اول تنها به يک موضوع پرداخته می‌شود: خاستگاه دين زردشتی. درس اول مقدمه‌ ناگزير درس دوم است، يعنی خاستگاه يا ميهن و زمان زردشت، حال آن‌که درس سوم به هخامنشيان و درس چهارم به آغاز عهد ساسانی مربوط می‌شود. آخرين فصل اين کتاب شرح مواجه اين دين ملی با دين جهان‌گرای مانوی.»

کتاب ورشو 1920 اثری از آدام زامویسکی با ترجمه کاوه بیات است. این اثر به بررسی تلاش نافرجام لنین برای چیرگی بر اروپا می‌پردازد و نگاهی بر درگیری نظامی میان ارتش لهستان و ارتش سرخ شوروی در نزدیکی شهر ورشو می‌اندازد. نبردی که در نهایت با پیروزی نیروهای لهستانی به اتمام رسید.

ورشو 1920 اثری است که به بررسی تلاش نافرجام لنین برای چیرگی بر اروپا می‌پردازد و نگاهی جامع به نبرد ورشو است. این نبرد که در فاصله روزهای 12 تا 25 اوت سال 1920 انجام شد، شکستی بزرگ برای لنین و نیروهای ارتش سرخ بود. چراکه بسیاری از تاریخ‌نگاران معتقدند این نبرد و پیروزی ورشو بود که از نفوذ کمونیسم در اروپا جلوگیری کرد. 

کتاب «خودم با دیگران» اثر کارلوس فوئنتس، کتابی‌ست که به ما این امکان را می‌دهد تا نویسندگان بزرگی که می‌شناسیم را از چشم نویسنده‌ بزرگ دیگری بخوانیم و ببینیم؛ از چشم فوئنتس! کارلوس فوئنتس که نه فقط یک رمان‌نویس بزرگ بلکه منتقد، مقاله‌نویس و جستارنویس سترگی هم بود، در این کتاب از دیدرو تا مارکز و بونوئل و ... را زیر نظر می‌گیرد و متن‌هایی منتقدانه و تحلیلی می‌نویسد که درعین‌حال به شدت از تجربه‌ی زیسته‌ی خودش در نوشتن آن‌ها مدد گرفته است. خودم با دیگران دریچه‌ای نو به روی ادبیات است هم در معنایی که می‌شناسیم و هم در معنایی که تاکنون برای‌مان ناشناخته بوده، آن هم از چشم جناب فوئنتس.

نشر ماهی در راهرو 22 غرفه 6 قرار دارد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها