پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
3 تفاهم‌نامه فرهنگی بین ایران و آذربایجان امضا می‌شود

در دیدار عاکیف معارفلی و علی رمضانی بر تقویت تعاملات فرهنگی و امضا سه تفاهم‌نامه همکاری تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عاکیف معارفلی، رئیس نمایشگاه کتاب باکو، عصر پنج‌شنبه (22 اردیبهشت‌ماه) با علی رمضانی، قائم‌مقام سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل ستاد این نمایشگاه دیدار کرد.

در این دیدار، برحضور ناشران ایرانی و آذربایجانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی‌ و فرهنگی، به‌ویژه نمایشگاه‌های کتاب دو کشور تأکید شد. در این جلسه همچنین به مشارکت قابل توجه ناشران آذربایجانی در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران و حضور هیات 5 نفره همراه با رییس نمایشگاه این کشور اشاره شد.          

به گزارش ایبنا، در این جلسه تاکید شد در طول حضور رئیس نمایشگاه باکو، تفاهم‌نامه تخصیص غرفه رایگان بین دو کشور امضا شود و به پیشنهاد علی رمضانی، قائم مقام سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران، به جز تبادل غرفه رایگان، پنج ناشر از دو کشور برای حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی حمایت شوند. علاوه براین درباره ترجمه آثار دو کشور و طرح حمایتی گرنت گفت‌و‌گو شد.

در نهایت مقرر شد 3 تفاهم‌نامه با موضوع ترجمه آثار دو کشور، تبادل ناشران و نویسندگان و همچنین تخصیص غرفه رایگان در طول برگزاری نمایشگاه به امضا برسد.

عاکف معارفلی، رئیس نمایشگاه باکو با توجه به نخستین تجربه حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور در این رویداد، نمایشگاه کتاب تهران را بزرگ و معتبر دانست و تأکید کرد: نمایشگاه کتاب تهران، از لحاظ بین‌المللی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و امیدوارم، تعاملات و تبادلات فرهنگی مشترک، هرچه بیشتر بتواند گسترش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها