پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
«آرامش» در نمایشگاه کتاب

مرتضی احمر با کتاب‌های «آرامش» و «آخر رفاقت» به نمایشگاه کتاب تهران آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان چهار اثر از مرتضی احمر با عنوان «آرامش»، «آخر رفاقت»، «خاک پای قدمهایت» و «نفر پنجم» است که از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.
 
در همین راستا جشن امضاء کتاب «آرامش» و «آخر رفاقت» و نشست صمیمی با مرتضی احمر، نویسنده این آثار، امروز 22 اردیبهشت‌ماه در غرفه انتشارات شهید کاظمی واقع در سالن شبستان، راهرو 15، غرفه دوم برگزار می‌شود.
 
مرتضی احمر در کتاب «آرامش» از شخصی به نام محسن می‌گوید. محسن شخصی است که در رمان «نفر پنجم» نوجوانی‌اش را با عضویت در گروهی که علیه رژیم پهلوی مبارزات مسلحانه می‌کرده طی می‌کند و دستگیر می‌شود و در کتاب «آرامش» پیرمردی است که مریضی لاعلاجی گرفته و منتظر مرگ است. او خاطرات خود و سازمان مجاهدین را از برهم زدن آرامش مردم را برای نوه‌اش تعریف می‌کند. در موازی همین داستان روایت دیگری در کتاب شروع می‌شود از زندگی زنی که در گرداب دنیای مجازی به دام افتاده و درحال بلعیدن خودش و همسرش است.
 
همچنین، مرتضی احمر در کتاب آخر رفاقت به سراغ زندگی شهید حاج احمد کریمی رفته است. جوانی که زندگی خود را برای مبارزه با دشمن فدا کرد و در نهایت به آرزویش که رسیدن به درجه والای شهادت بود، رسید. او در روز بیستم دی سال چهل شمسی به دنیا آمد. ده سال بعد همراه با خانواده‌اش به شهر قم مهاجرت کرد و با آغاز جنگ، فعالیت‌هایش را نیز آغاز کرد. عضویت در سازمان بسیج، انجام فعالیت‌های منکراتی در داخل شهر قم و در نهایت اعزام به جبهه. از او به دلیل روحیه‌ای که داشت و همچنین رشادتی که از خود در شرایط مختلف نشان می‌داد، خاطراتی شیرین در دل و ذهن همه اعضای خانواده و دوستانش، به‌جا مانده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها