جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
چهره سال هنر انقلاب اسلامی در خراسان‌رضوی معرفی می‌شود

منصور انوری، نویسنده‎ پیشکسوت خراسانی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در خراسان‌رضوی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، نشان فیروزه هنر در خراسان‌رضوی قرار است ۲۶ اردیبهشت‌ماه همزمان با معرفی برگزیدگان جایزه ملی داستان حماسی به منصور انوری، اهدا شود.
 
منصور انوری، نویسنده پرکار خراسانی سال 1334 در نیشابور به دنیا آمده و از سال 1364 کار خود را با نگارش داستان کوتاه آغاز کرده است. وی  آثاری همچون «مصافحه با ارواح» و مجموعه زندگینامه شهدا به نام «قربانگاه عشق»، «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد»، «قلب تپنده» و «بر فراز آشیانه عنقا» و چندین متن سریال و فیلم را هم که به مرحله تولید و پخش رسیده، نوشته است.
 
شهرت انوری اما به دلیل نگارش طولانی‌ترین رمان ایرانی است؛ رمان 12جلدی «جاده جنگ» که نگارش کامل آن بیش از 10 سال به طول انجامید. این اثر می‌کوشد نیم‌قرن از حیات کشور را با جزئیات بیان می‌کند.
 
رمان «جاده جنگ» از آن دست رمان‌هایی است که هم خوانندگان حرفه‌ای داستان و رمان را راضی می‌کند و هم توده مردم را که با داستان به عنوان یک امر تفننی برخورد می‌کنند و این خصیصه‌ای است که هر کتابی ندارد.

در این رمان داستان عشقی را می‌بینید که مرز جغرافیایی و زمینی را در هم می‌شکند. حماسه و دفاع، جوانمردی، ناجوانمردی و شجاعت را در برابر بُزدلی می‌بینید و ایمان و توکل و وفاداری و خیانت را در مقابل یکدیگر. درواقع این کتاب عرصه وسیعی است همانند خود زندگی، جمع‌شدن این ویژگی‌ها می‌تواند سلایق مختلف را راضی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها