چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
تجلی شخصیت هر ترانه‌سرا در اشعارش نمایان است/ زندگی کاکایی کتاب می‌شود

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا با بیان اینکه تجلی شخصیت واقعی وی در ترانه‌هایش منعکس شده است، از آماده شدن زندگی‌نامه‌اش به قلم لیلی سلطانی تا مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عبدالجبار کاکایی که در اولین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مهمان ویژه غرفه آداش بود، در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد: اغلب زندگی واقعی شاعران با اشعارشان قدری فاصله دارد؛ اما در ترانه می‌توان ادعا کرد که شخصیت ترانه‌‌سرا بیشتر در ترانه متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه از دوران مشروطه به این طرف بیشتر شاعران یا اجتماعی‌سرا بوده‌اند یا عاشقانه‌سرا گفت: اغلب شاعران دهه‌های گذشته یا مانند شاملو بوده‌اند یا مانند فریدون مشیری و به ندرت کسی مانند فروغ و سهراب سپهری پیدا می‌شد که از الهیات و عرفان سخن می‌گفت.

این شاعر عنوان کرد: به دلیل بازگو نشدن زندگی‌نامه و تاریخ تحولات ادبی شاعران اغلب اشتباهات تکرار می‌شوند و انتقال تجربیات به معنی انتقال میراث فرهنگی است و اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان گفت: خوشحالم لیلی سلطانی به ترجمان زندگی من پرداخته و باید بگویم ترانه‌هایم 80 درصد شخصیت من و سایر اشعارم 40 درصد شخصیت من را منعکس کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها