پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
اوز میزبان رونمایی کتاب ۵ نویسنده شد

اوز میزبان همایش تجلی همدلی و رونمایی از کتاب نویسندگان ۵ شهرستان فارس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، به مناسبت  سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان فارس و لارستان برنامه‌هایی در شهرستان‌های گراش، خنج، اوز و جویم با شعار تجلی همدلی در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

شهرستان اوز  که چهاربار عنوان «شهر خلاق کتابخوانی» را در کشور به واسطه فعالیت‌های خوب ترویج کتاب و کتابخوانی را از آن خود کرده است در این روز میزبان نویسندگان، فرهیختگان و ادب‌دوستان پنج شهرستان جنوب فارس بود.

در این همایش امامان جمعه و جماعت و روحانیت و فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای دستگاه‌های اجرایی، شهردار و شوراهای اسلامی  شهرستان، خیرین و معتمدین  شهرستان‌های  لارستان، اوز و خنج و گراش و جویم حضور داشتند.

در این مراسم که محمدعلی خادم الرسول، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز حضور داشت از کتاب‌های نویسندگان پنج شهرستان که در سال ۱۴۰۰ چاپ شده رونمایی و در این آیین نویسندگان درباره کتاب‌های خود صحبت کردند.
 
محمد محمدی، فرماندار شهرستان اوز با ابراز خشنودی از میزبانی این شهر فرهنگی که چندین دوره عنوان شهر خلاق در حوزه کتاب را کسب و نامزد پایتخت کتاب کشور شده و از طرف یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شده است، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به لارستان را مغتنم شمرد و عنوان کرد: خوشبختانه مردم منطقه با هوشیاری در کنار یکدیگر در راستای رشد و توسعه شهرستان‌های جنوب فارس و وحدت و همدلی متعهد هستند.
 
محمد صالح انصاری، امام جمعه موقت اوز نیز در این مراسم سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به لارستان را گرامی شمرد و با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری که از برادری و دوستی در بین مردم سخن به میان آورده بودند، پرداخت.
 
فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست، ابتدا با سخنی از مقام معظم رهبری در سفر به لارستان داشتند آغاز کرد و گفت: برادری بین مردم شیعه و مردم سنی در این منطقه یک برادری نمونه و تحسین‌برانگیز است. این را در گزارش‌ها هم مطالعه کردیم، خواندیم؛ خود بنده هم مطلع بودم، امروز هم در این جمع نشانه‌های آن پیداست. همه برای اسلام باید تلاش کنیم؛ شیعه و سنی باید برای اعلای کلمه‌‌ توحید، اعلای ارزش های اصیل اسلامی، برای اجرای قوانین محمدی(صلّی اللَّه علیه و آله) همه‌‌ی تلاشمان را انجام بدهیم؛ نگذاریم اختلاف‌نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سلیقه‌ها، حتّی گاهی اوقات کینه‌های شخصی، غرض‌ورزی‌های شخصی، بر زندگی ما، بر مشی ما غلبه کند و دشمن را شاد کند.

وی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که وحدت بین شیعه و سنی به واسطه منادیان وحدت و روحانیون گران‌قدر و مردم شریفی که سال‌ها به واسطه فرهنگ و زبان و کار مشترک با یکدیگر داشته‌اند مثال‌زدنی است و امیدواریم که روزبه‌روز برای حفظ این وحدت و همدلی بکوشیم.

در این نشست، کتاب های «مداخله درمانی کودکان اوتیسم» زهرا تیموری، لیلا مالکی و محسن مدرسی، «راهبردهای آموزش کودکان با نیازهای  ویژه» نوشته زهرا تیموری، زهره محمدی، فاطمه فاتح و فاطمه حیدریان، کودکان کم توان ذهنی و بازی درمانی» زهرا تیموری، «درمان اختلالات دوران کودکی» نوشته زهرا تیموری، سیده فاطمه نوربخش، ملیحه فولادی، و فریده مهرماه، «شعر عاشورایی در ادبیات پس از انقلاب» عباس رستمی، «عملکرد مغز بایدها و نبایدهای دین»  نوشته زهرا سدیدی، «من تندر هستم» ترجمه معین مهندس رونمایی شد. 

در این مراسم از کتاب «سازمان بر بال هوش» نوشته شکوفه زارع رونمایی و از نویسندگان شهرستان اوز به شرح زیر تجلیل شد:

– پاییز یک زن نوشته بدریه ملکی و با طراحی پروانه پاکروان
– نقش نور در معماری فضای درمانی تالیف آرزو شفایی
– طراحی معماری مترجم آرزو شفایی
– راهنمای طراحی معماری بیمارستان مترجم آرزو شفایی
– آشنایی با طراحی پارامتریک مترجم آرزو شفایی
– مجموعه داستان‌های اعتیاد از نگاه من مشارکت‌کنندگان این کتاب فوزیه توانگر و فایزه رضایی
– کوچه‌های شهر آشنا نویسنده مهرداد انداچه
– پروانه‌ات می‌مانم” نویسنده بدریه صحرانورد
– مونوگرافی کوره نویسنده بدریه صحرانورد
– مجموعه نشست‌های تخصصی در مسائل مدیریت شهری نویسنده عبدالجلیل شریفی
– بهشت مترجم رکسانا کمال نژاد
- فرهنگ گویش مردم اوز نوشته عبدالله جان‌فدا
 
به گزارش خبرگزاری ایبنا؛ این مراسم در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی به همت فرمانداران، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و لار و اداره کتابخانه‌های عمومی لار و اوز برگزار شد و سپس از نمایشگاه کتاب از آثار نویسندگان ۵ شهرستان که در نگارخانه شریف موزه مردم‌شناسی اوز برپا شده بود با حضور مسئولین افتتاح و بازدید صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها