دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
دیجی‌کالا و باسلام ملزم به رعایت حقوق ناشران شدند

یاسر احمدوند بیان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رعایت حقوق ناشران به مجموعه‌های دیجی‌کالا و باسلام تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشکلات عرضه، تکثیر، بارگذاری و فروش غیرقانونی کتاب  در برخی از سکوهای فروش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بررسی این موضوع، برای رعایت حقوق ناشران به مجموعه‌های دیجی‌کالا و باسلام تذکر داد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرار شد این دو مجموعه به طور رسمی مسیری را برای اعلام تخلفات از سوی ناشران تعیین و اعلام کنند و با فوریت نیز به سکایات و اعتراضات رسیدگی کنند. همچنین مقرر شد فایل کتاب‌های ناشرانی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر گرفته‌اند از فضای فروش این مجموعه‌ها حذف شوند. 

این دو فروشگاه در سال گذشته توافق کرده بودند اقدامات لازم برای حفظ حقوق ناشران و کتابفروشان را پیش‌بینی و اجرا کنند اما متاسفانه تخلفات ادامه یافت. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایل دارد از ظرفیت خوب فروشگاه‌ها و سکوها برای توسعه صنعت نشر استفاده کند اما اولویت با حفظ حقوق مالکان است.

چنانچه تخلفات ادامه پیدا کند معاونت فرهنگی اقدام قضایی خواهد کرد
یاسر احمدوند در پایان تاکید کرد: لازم است هر گونه تخلف در این فضاها از سوی ناشران به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع داده شود تا پیگیری‌های لازم انجام شود. اداره کل امور حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیگیر استیفای حقوق ناشران، حفظ امنیت کسب و کار و رعایت حقوق مالکیت ناشران و نویسندگان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط