شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
عرضه کتاب‌های غزل تاجبخش در نمایشگاه سی‌و‌سوم

پنج اثر از غزل تاجبخش با نام‌های «چلچله‌ها بال‌زنان می‌رسند»، «بر بال‌های پرواز»، «قلم با واژه می‌گوید بگو او»، «بهاران می‌زند در اما نه امسال» و «آدمک‌ها» در غرفه انتشارات ترنجستان سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «چلچله‌ها بال‌زنان می‌رسند» خاطرات غزل تاجبخش را از سال‌های فعالیت انجمن غزل شامل‌می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «‌در مهرماه 1360 در مکافات جنگ و دلواپسی‌ها، جلسات شعر در خانه بزرگ و بسیار باصفای کوچه گلایل خیابان خواجه عبدالله انصاری آغاز شد، زنده‌یاد استاد سید ضیاء‌الدین سجادی این افتخار را به ما دادند که ریاست جلسه را به عهده بگیرند و زنده‌یاد حمید عاملی، گوینده صداوسیما هم با خوشرویی و محبت پذیرفتند که سازمان‌دهی و مدیریت برنامه با ایشان باشد، جنگ بیداد می‌کرد و پسر بزرگم حسین (میلاد) در جبهه سومار به خدمت مشغول بود و برادرزاده‌ام احمد در جبهه فاو. گاه برق می‌رفت و جلسه را در حیاط باصفای آن خانه، در کنار ردیف شمشادها و حوض آب تشکیل می‌دادیم و به‌ناگاه صدای وحشتناک انفجار موشک، در خیابانی نزدیک، همه را وحشت‌زده از جا می‌پراند و آقای عاملی سرش را به زیر می‌انداخت و زیرلب خنده‌ای می‌کرد و می‌گفت: من کاشی را نگاه کنید که هم می‌ترسم و می‌لرزم، هم باید مراقب جلسه باشم!».

رمان «بر بال‌های پرواز» نیز در 23 دفتر و با عناوینی خاص تدوین شده و هر یک از آنها با بیتی از غزل حافظ آغاز شده است. مضمون اصلی داستان، عمدتا درباره جایگاه زن ایرانی است و نویسنده خود تصریح می‌کند «در سراسر کتاب، سخن فریاد‌گونه زن برای ثابت‌کردن این حقیقت است که :خداوند آفرید زن و مرد را مکمل یک دیگر، نه برای برتری یکی بر دیگری، و چه دردآور است اینکه بخواهیم ثابت کنیم ما زنان چه هستیم، چه می‌خواهیم و هویت و حقوق ما چیست؟ چه کرده‌اند بعضی از زنان و چه تفکری است در بعضی از مردان!؟ که بسیار زمان می‌خواهد تا کلمه  برتری جنسیت در فرهنگ‌ها رنگ ببازد ».!

«قلم با واژه می‌گوید بگو او» شامل مجموعه غزل‌های این شاعر، «بهاران می‌زند در اما نه امسال» شامل آثار نیمایی تاجبخش و نیز رمان «آدمک‌ها» رمان «آدمک‌ها» شامل داستان دختری که بعد از جدایی پدر و مادرش، گرفتار نامادری بدخلقی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دنبال مادرش بگردد، دیگر آثاری از تاجبخش است که از سوی انتشارات ترنجستان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها