پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
رونمایی از آخرین مجلد «تا ابد زندگی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

آخرین مجلد «تا ابد زندگی» با حضور مولف و جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

مرتضی اخوی، مدیر روابط عمومی نشر معارف در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، از برگزاری ویژه برنامه رونمایی از آخرین مجلد مجموعه «تا ابد زندگی» در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و بیان کرد: این برنامه با حضور حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام قاسمیان، محمد شجایی، سید‌بشیر حسینی و مولف کتاب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی، پنج‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه ساعت 21 برگزار می‌‌شود.


وی ادامه داد: مجموعه «تا ابد زندگی»، تألیف حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی است که به شرح احادیث «کتاب‌الموت» بحارالانوار می‌پردازد و در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) جلد نخست آن از سوی نشر معارف به چاپ رسید.
 
اخوی افزود: در حال حاضر سه جلد این مجموعه به چاپ رسیده و قرار است یک مجموعه 22 جلدی را شکل دهد که حاصل سلسله جلسات شرح احادیث «کتاب‌الموت» بحارالانوار است. تحقیق و نگارش این اثر از سوی «مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی» انجام شده است.
 

 برشی از کتاب تا ابد زندگی:
امام صادق(ع) فرمود: انسان با آتش می‌خورد و می‌آشامد و با نور می‌بیند و کار می‌کند و با باد می‌شنود و بوی اشیا را می‌فهمد و غذا و نوشیدنی را با آب می‌یابد و با روح حرکت می‌کند و حدیث را ادامه داد تا آن‌جا که فرمود: انسان این چنین آفریده شده برای کار دنیا و کار آخرت، و چون خدا میان این دو را جمع می‌کند، زندگی او در زمین قرار می‌گیرد، زیرا از یک مقام آسمانی به دنیا فرود آمده و چون خدا میان این دو جدائی افکند، این جدائی مرگ است و آن چه از آخرت است، به آسمان برمی‌گردد، پس زندگی در زمین است، و دوران مرگ در آسمان؛ و این برای آن است که میان جان و تن جدائی افتد، و جان و روشنی به عالم قدس نخست برگردد و تن بماند، زیرا که از مقام دنیا است، و همانا که تن در این دنیا تباه شود، برای این‌که باد آب را بخشکاند، و خاک خشک گردد و نرم گردد و بپوسد، و هر کدام به عنصر نخست خود برگردند، و روح به سبب نفس تحرک پیدا می‌کند، تحرکی که از باد است، پس آنچه از نفس مومن باشد، نوری است که موید به عقل است و آن چه از نفس کافر است آتشی است که به شیطنت و بدی موید است. این از صورت آتش خود باشد و آن از صورت نور خود، و مرگ رحمتی است از خدا برای بندگان مومنش و نقمت و عذابی است بر کافران.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها