پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
روایتی از کودکی شهید مطهری در کتاب «پس مرتضی کو؟»

نخستین اثر از مجموعه کتاب‌های «ستاره‌ی دنباله‌دار» با عنوان «پس مرتضی کو؟» به قلم و تصویرگری کلر ژوبرت، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آستانه سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تازه‌ترین اثر از تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب «کتاب کودک» روانه بازار نشر شد.
 
موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی که پیش از این در حوزه دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان ورود کرده و در این حوزه بیش از 140 عنوان اثر به طبع رسانده بود، اکنون با ورود به عرصه «کتاب کودک»، در مسیر معرفی شخصیت‌های مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی به کودکان گام برمی‌دارد. مجموعه کتاب‌های «ستاره‌ی دنباله‌دار» با همین هدف از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده است.
 
نخستین اثر از این مجموعه، با عنوان «پس مرتضی کو؟» براساس خاطره‌ای جذاب از دوران کودکی شهید آیت‌الله مرتضی مطهری به نگارش درآمده است. نویسنده با استفاده از خاطرات بازمانده از استاد مطهری، تلاش کرده است آن را به زبانی ساده، در قالب داستانی آمیخته با تخیل و در فضایی مناسب کودکان روایت کند. تصویرسازی جذاب به همراه متن روان، کودک را با داستان همراه می‌کند.
 
«کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب «پس مرتضی کو؟»، از اساتید برجسته حوزه کتاب کودک است که آثار او در این حوزه، جوایز متعددی را در چندین جشنواره از آن خود کرده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با قیمت 35 هزار تومان به صفحه منشورات سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس Www.irdc.ir مراجعه کرده و این اثر را سفارش دهند. همچنین فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، نبش مجتمع ناشران پذیرای مخاطبان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها