شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کتابخانه عمومی امام علی(ع) بهار سال جاری بازگشایی می‌شود

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی(ع) در بهار سال جاری خبر داد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در قم درباره آخرین برنامه‌ها برای کتابخانه عمومی امام علی(ع) بیان کرد: در دو سال اخیر، سعی کردیم علاوه بر ساخت کتابخانه‌های عمومی جدید، مثل کتابخانه عمومی نوبهار که در سال 99 افتتاح شد و کتابخانه عمومی مرکزی قم که به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود، تعدادی از کتابخانه‌هایی که شرایط مناسبی برای ارائه خدمات نداشتند را نیز بازسازی و مناسب‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: ازجمله این کتابخانه‌ها، کتابخانه عمومی ولیعصر روستای مبارک‌آباد بود که  با رایزنی‌های انجام شده به ساختمانی جدید و نوساز منتقل شد و کتابخانه عمومی امام علی‌(ع) که در منطقه کم برخورداری قرار دارد، اما مردم این منطقه و به‌ویژه کودکان و نوجوانان، حضور فعالی در نشست‌های فرهنگی و برنامه‌های کتابخوانی کتابخانه داشتند؛ در نتیجه و با توجه به فرسوده بودن ساختمان کتابخانه، تصمیم به نوسازی آن گرفته شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به برخی مشکلات در روند اجرا، افتتاح این کتابخانه کمی دیرتر از زمانی که مقرر شده بود، انجام خواهد شد؛ با این حال خوشبختانه پروژه پیشرفت خوبی داشته است و به‌زودی آماده خدمت‌رسانی به مردم خوب قم خواهد شد.

یادآوری می‌شود؛ کتابخانه عمومی امام علی(ع) در سال تاسیس 1382 با 305 متر زیربنا در یک طبقه ساخته شده است و ازنظر موقعیت مکانی در بلوار توحید کنار بوستان گل‌های شهر قرار گرفته و مورد استقبال کودک و نوجوان است. در این کتابخانه علاوه بر ارائه کتاب برای علاقه‌مندان برنامه‌های جانبی هم برگزار می‌شود.

این کتابخانه شامل همه گروه سنین می‌شود و شامل بخش‌هایی نظیر (امانت، مرجع و نشریات، کودک، نوجوان، سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان) با 14 هزار 243 نسخه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها