پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه فراخوان داد

دبیر همایش کتاب سال حوزه از برگزاری بیست و چهارمین دوره این همایش و ششمین دوره جشنواره مقالات علمی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری دبیر همایش کتاب سال حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره فراخوان بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه و ششمین دوره جشنواره مقالات علمی گفت: این دوره از همایش در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین، از سوی فضلا و علمای حوزوی داخل و خارج کشور، تألیف، ترجمه، تحقیق و تصحیح اثر می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در این همایش کتاب‌های چاپ اول ناشران داخلی در سال 1400 شمسی، کتاب‌های چاپ اول از سوی ناشران خارج از کشور در سال 1440 تا 1442 قمری، یا 2019 تا 2020 میلادی و پایان‌نامه‌های سطح۴ که در سال 1400 دفاع شده باشد، پذیرفته می‌شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: هر اثر، فقط یک‌بار می‌تواند در همایش شرکت داده شود؛ بنابراین کتاب‌هایی که قبلا در قالب پایان‌نامه‌، به دبیرخانه همایش ارسال شده و مورد ارزیابی قرار گرفته باشند، پذیرفته نخواهند شد.
 
وی اضافه کرد: کتاب‌هایی که نسبت به پایان‌نامه ارائه شده، بیش از ۳۰ درصد تغییرات و اضافات داشته باشند، پذیرفته خواهند شد.

جزایری گفت: بارگذاری تصویر صورتجلسه دفاع پایان‌نامه و فایل الکترونیکی پایان‌نامه با فرمت word یا pdf در هنگام ثبت‌نام، ازجمله شرایط شرکت در بیست و چهارمین دوره همایش کتاب سال حوزه است.
 
این استاد حوزه علمیه درباره شرکت صاحبان مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی منتشر شده در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی گفت: مقالات سال 1400 می توانند به ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه ارسال شوند.
 
وی به محورهای ویژه همایش پرداخت و گفت: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزوی برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه، محورهای ویژه‌ای از سوی شورای علمی همایش مورد توجه قرار گرفته که مهمترین آن ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)، محیط زیست و منابع طبیعی است.
 
دبیر همایش بیست و چهارمین دوره کتاب سال حوزه در پایان گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان‌ خردادماه 1401 است و این مهلت تمدید نمی‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال و جشنواره مقالات علمی حوزه ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها