سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در ماه رمضان/ بررسی مناجات‌نامه‌های ادبیات فارسی و شعرخوانی شاعران در محضر مقام معظم رهبری

«توحیدنامه» در بررسی مناجات‌نامه‌ها و توحیدیه‌های ادبیات فارسی و «امین فارسی» درباره شعرخوانی شاعران در محضر مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های رادیو فرهنگ در ماه رمضان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رادیو فرهنگ در ایام ماه مبارک رمضان ۳۵۶ برنامه را در قالب ۲۹ عنوان پیش‌بینی کرده که از این میزان برنامه ۱۶ عنوان به صورت ویژه است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «توحیدنامه» در  بررسی و روایت مناجات‌نامه‌ها و توحیدیه‌ها در ادبیات و آیین‌های ایران اسلامی و «سحوری» شامل پخش ادعیه و مناجات سحر و آماده‌سازی فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان اشاره کرد.

«کیمیای سعادت» نیز به پخش سخنرانی مذهبی و اخلاقی آیت الله مدرسی به مناسبت ماه مبارک رمضان و «هفت شهر عشق» هم به بررسی و خوانش رمضان، روزه داری در شعر و ادب فارسی و اشارت قرآنی و داستان‌های انبیا اختصاص دارد.

«دری به خانه خورشید»، شعرخوانی شاعران درباره ماه رمضان و گفت‌و‌گو با آنها و «ماه شیرین دهنان» نیز گفت‌وگو با اهالی ادب و هنر در خصوص ماه مبارک رمضان و قرآن ویژه افطار ماه رمضان است.

«امین فارسی» شعرخوانی شاعران در محضر مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت امام حسن(ع) است.

همچنین برنامه «تازه برات» شامل مراسم احیای شب‌های قدر و مناسک دینی و «امیر سخن» معرفی کتاب و کتابشناسی امام علی(ع) است. «آینه بلاغت» نیز دیگر ویژه برنامه شهادت امام علی(ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها