شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
ضرورت توسعه روابط فرهنگی ایران و لبنان/ برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی فلسطین

علی رمضانی در دیدار با حجت‌الااسلام سید علی موسوی، بر تقویت روابط فرهنگی کتاب‌محور، به‌ویژه ترجمه آثار ادبیات پایداری بر حضور پر‌رنگ ناشران لبنانی در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از سسلسه برنامه‌های جانبی حضور جمهوری اسلامی ایران در شصت و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، علی رمضانی، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و هیات همراه با حضور در مرکز «جمعية المعارف الاسلامية الثقافية» با حجت‌الااسلام موسوی، معاون فرهنگی این مرکز دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد.

رمضانی در این دیدار با اشاره به حضور پر‌رنگ و حداکثری ناشران ایرانی در شصت‌و‌سومین دوره  نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب بیروت و حضور ناشران لبنانی در سی‌و‌‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: ظرفیت توسعه روابط و مناسبات فرهنگی در حوزه نشر و نمایشگاهی بین ایران و لبنان وجود دارد. همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در شصت و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور فعال و باشکوهی داشت، این انتظار وجود دارد که ناشران لبنانی نیز در نمایشگاه‌های کتاب در ایران حضور پر‌رنگی داشته باشند.

وی درباره ظرفیت قابل توجه آثار حوزه ادبیات مقاومت و دفاع مقدس برای ترجمه افزود: امید‌واریم با همکاری مرکز «جمعية المعارف الاسلامية الثقافية» شاهد ترجمه و نشر آثار شاخص حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری باشیم.
 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌علی موسوی با اشاره به فعالیت مرکز «جمعية المعارف الاسلامية الثقافية» گفت: حضور 3 هزار طلبه خانم در مرکز «جمعية المعارف الاسلامية الثقافية» ظرفیت قابل توجهی برای معرفی آثار شاخص حوزه ادبیات پایداری است.

مختار حداد، مدیر جایزه جهانی فلسطین، در ادامه این نشست از برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی فلسطین همزمان با عید سعید فطر خبر داد و گفت: انتظار می‌‌رود، شاهد مشارکت نویسندگان و شُعرای لبنانی در حوزه شعر، داستان و مستند باشیم. امید‌واریم با برگزاری این دست رویداد‌ها، مراودات فرهنگی بیش ازگذشته افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها