دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
«آقا روح‌الله»، زندگی‌نامه امام‌خمینی (ره) به‌زودی منتشر می‌شود

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام، به‌زودی زندگی‌نامه امام‌خمینی رحمهُ‌الله را در چند جلد، منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل با همکاری پژوهشکده باقر العلوم علیه‌السلام، به‌زودی زندگی‌نامه امام‌خمینی رحمهُ‌الله را در چند جلد، منتشر خواهد کرد. در آستانه انتشار مجلدات اولیه این مجموعه، حجت‌الاسلام حمیدرضا باقری؛ نویسنده کتاب، درباره این اثر توضیح داد: کتاب «آقا روح‌الله» اولین جلد از مجلدات یک کلان‌پروژه با عنوان بررسی منطق رهبری امامین انقلاب است. این پروژه از سال 1390 به‌صورت جدی توسط جمعی از طلاب و فضلای حوزه طراحی و آغاز شد و در گام اول آن سعی شد تا بستر تاریخی عملکرد امام‌خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای روشن شود؛ چراکه فهم صحیح و مجتهدانه هر اندیشه‌‌ای متوقف بر فهم صحیح از عملکرد مبتنی بر آن اندیشه است و فهم صحیح عملکرد نیز متوقف بر فهم صحیح بستر زمانی تحقق آن‌ها است.

وی افزود: در این راستا مطالعات اولیه‌ای صورت گرفت و براساس آن درسی با عنوان «سیره رهبران» در حوزه دانشجویی دانشگاه شریف در چند دوره تدریس شد. در این درس یک دور عملکرد رهبران انقلاب با توضیح بستر تاریخی مورد نیاز، در جریانات مختلف ارائه و نقد شد و برخی نقاط مبهم آن مشخص گردید.

باقری گفت: در گام دوم با همکاری «پژوهشکده تمدن توحیدی» طرحی پژوهشی تعریف شد که یک دور تاریخ معاصر را ناظر به عواملی که شخصیت رهبران انقلاب و عملکرد و اندیشه‌های آن‌ها را شکل می‌دهد، در آن ارائه شود. برای نیل به این هدف نیز تنها به بررسی رفتارها و حوادثی که مستقیما با رهبران انقلاب مرتبط بود، بسنده ننموده و به فراخور حال، عملکرد سایر بزرگان و اشخاص و نیز شرایط کلی حاکم بر محیط نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نویسنده کتاب «آقا روح‌الله» در ادامه بیان کرد: این کار پژوهشی با بررسی زندگی حضرت امام در چهار مرحله طلبگی، استادی، قیام و مبارزه، و رهبری انقلاب آغاز شد و اولین خروجی کار، یعنی بررسی زندگی امام‌خمینی در دوره طلبگی در یک جلد به نویسندگی اینجانب در سال 1394 به پایان رسید. دومین خروجی نیز برای دوره استادی در دو مجلد در سال 1397 به‌دست همین نویسنده به پایان رسید. دیگر مجلدات این پروژه نیز با اضافه شدن دوره‌های مختلف رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و همکاری «پژوهشکده باقرالعلوم» به دست طلابِ فاضلِ فعال در این پروژه در حال تدوین است.

وی گفت: کتاب «آقا روح‌الله» که اولین مجلد از این کار پژوهشی محسوب می‌شود، به علت برخی مشکلات بیش از 6 سال در مرحله اخذ مجوز، نقد و ارزیابی، طراحی و چاپ و ... باقی ماند و دو مجلد بعد نیز به همین سرنوشت دچار شدند؛ اما همه این مشکلات، مقدمه خوبی برای اصلاح هرچه بهتر و ارائه اثری درخور ارائه سیره امامین انقلاب بود. باشد تا این اثر به قدر خود چراغی باشد برای گم نشدن راه ایشان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها