دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
«بارثاوا» منتشر شد

شماره جدید مجله‌ی «بارثاوا» که به صورت تخصصی به داستان، روایت، ترجمه، نقدِ داستان، معرفی کتاب‌های داستانی اختصاص دارد، روانه‌ کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، «بارثاوا» از معدود نشریاتی است که در حوزه «داستان» و «داستان‌فارسی» در ایران منتشر می‌شود. هرچند که اعضای تحریریه‌ی بارثاوا اغلب خراسانی هستند اما داستان‌نویس‌های سرشناس کشور با این مجله همکاری می‌کنند و گستردگی به وسعت جغرافیای ایران دارد. بارثاوا در دوشماره‌ جدید خود که هم‌زمان با تغییر رویکرد این مجله از تاتر، سینما، موسیقی و ادبیات به داستان بود، فقط به داستان، روایت، ترجمه، نقد داستان، معرفی کتاب‌های داستانی وهرآنچه که مربوط به داستان و علی‌الخصوص داستان ایرانی است می‌پردازد

آثار داستان‌نویسان در بارثاوا بدون نگاه تعصب‌آمیز دسته‌ای یا گروهی، قومی و قبیله‌ای منتشر می‌شود و حتی در کنار نویسندگان کهنه‌کار، آثار برخی داستان‌نویسان نوقلم که استعداد خوبی دارند هم چاپ می‌شود.   

در بخش روایت «بارثاوا» ، «روایت کرونا» به شکل فراخوان منتشر شده‌بود که مورد استقبال نویسندگان جوان کشور قرار گرفت و دو روایت هم پس‌ از داوری توسط دبیر این بخش برگزیده و در مجله چاپ شده‌است. بخش معرفی کتابِ مجله هم به معرفی «کتاب‌های داستانی» اختصاص دارد.

براساس اعلام روابط عمومی «بارثاوا» این مجله از انواع دیدگاه‌های ادبی و ایده‌ها برای غنی‌تر شدن این فصلنامه‌ فرهنگی استقبال می‌کند و با وجود اینکه  در حدود 200 صفحه منتشر می‌شود اما تلاش شده قیمت آن در مرز 40 هزارتومان باقی بماند تا مخاطبان راحت‌تر بتوانند این فصلنامه را تهیه کنند.

اضافه می‌شود این مجله با سرمایه‌گذاری بخشِ خصوصی چاپ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها