دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مراسم رونمایی از کتاب « دوست من عنکبوت»

مراسم رونمایی از کتاب « دوست من عنکبوت» همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم رونمایی از کتاب « دوست من عنکبوت» با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در محل کتابفروشی واحه این استان برگزار شد.

جوادیان‌زاده در این مراسم گفت: امروز ادبیات کودک و نوجوان، دارای جهان فرهنگی و هنری پیچیده است که به عنوان ادبیاتی والا مورد توجه نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی همچون دکتر صابری به عنوان نویسندگان قهرمان و آدم بزرگ این دنیا هستند که در جهت جدی کردن ادبیات کودک و نوجوان در استان یزد و بسیاری از شهرهای کشور گام‌های مهمی برداشته‌اند.

بابک صابری نویسنده حوزه کودک و نوجوان با اشاره به نگارش این کتاب گفت: این اثر کودکانه، حکایت پنهان شدن پپامبر اکرم(ص) در غار است که در جریان خروج پیامبر از مکه به سوی مدینه رخ داد.مشرکان به جست و جوی یافتن او کوه و برزن را به دنبالش می‌گشتند و حضرت به مدت سه روز در درون یک غار پنهان شد. به فرمان خداوند متعال عنکبوتی بر در غار منزل کرده و تار تنیده بود و کبوترهایی در آنجا تخم گذاشته بودند به ترتیبی که هر کس این صحنه را می‌دید یقین می‌کرد سال‌ها کسی از این شکاف عبور نکرده و داخل غار از وجود هر جنبنده‌ای خالی است.

وی بیان کرد: این اثر که هم اکنون از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی منتشر شده است به زودی به کشورهای مختلف آمریکای لاتین ارسال می شود تا همزمان با اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) بتواند جایگاه پیامبر اسلام(ص) در ذهن کودکان اسپانیایی زبان را  اعتلا دهد.

بابک صابری و حسن عامه‌کن در این اثر تلاش‌های عنکبوت و کبوتر را برای نجات جان پیامبر اکرم (ص) به تصویر کشیده اند و نویسنده نیز تلاش کرده گفت‌و‌گوهای عنکبوت و کبوتر را زمینه‌ساز شناخت کودکان از شخصیت درون غار کند، هر چند هر دو تلاش داشته‌اند با دوری از یک ساختار مذهبی به اهداف خود دست پیدا کنند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط