دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کتاب«ببخش کربلا نبودم» اثر نویسنده ارومیه‌ای رونمایی شد

کتاب «ببخش کربلا نبودم» اثر زهرا کریم‌زادگان به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، کتاب «ببخش کربلا نبودم» اثر زهرا کریم‌زادگان شاعر و نویسنده ارومیه‌ای، به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 4 دی‌ماه 1400 در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی رونمایی شد.
 
در ابتدا، کبری شریف‌زادگان، منتقد حاضر در جلسه در مورد این کتاب گفت: کتاب «ببخش کربلا نبودم» دارای محتوایی غنی از حادثه روز عاشورا در کربلاست و احساسات شاعر در آن به خوبی نمایان است. 

وی افزود: در بیشتر کتاب‌های شعر نو و سپید، مفاهیم بین فرم و قالب شعر گم می‌شود ولی در این اثر مفاهیم اشعار برجسته شده‌است.
 
بهرام اسدی، مدیر «انتشارات یاس» ارومیه نیز در این جلسه گفت: شعر آئینی در چند سال اخیر در استان ما به‌خوبی جا افتاده اما «ببخش کربلا نبودم»  اولین مجموعه شعر سپید آیینی منتشرشده در استان است.
 
وی ادامه داد: انتشارات «یاس» 19 سال است که در حوزه نشر و چاپ کتاب فعالیت می‌کند و در سال جاری  30 عنوان کتاب منتشرکرده که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال این تعداد به 40 عنوان برسد.
 
جلیل وحیدی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی که در این جلسه حاضر بود گفت: در تاریخ حوادث زیادی رخ داده است اما دو حادثه غدیر و عاشورا مهم و برجسته بودند و اگر این حوادث به‌خوبی و بدون اغراق و با زبان شعر تبیین شوند، مشکلی در فهم آن‌ها نخواهیم داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها